۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۰۵
کد خبر: 82169371
T T
۰ نفر
بيانيه ملوان درباره انحلال تيم فوتبال بانوان اين باشگاه

انزلي - ايرنا - باشگاه ملوان بندرانزلي با انتشار اطلاعيه اي دلايل انحلال تيم فوتبال بانوان اين باشگاه را اعلام كرد.

به گزارش ايرنا، در اطلاعيه باشگاه ملوان بندرانزلي آمده است: اين باشگاه از اواسط فصل گذشته تصميم به تيمداري نكردن در حوزه بانوان گرفت، اين تصميم دلايل خاص خود را داشت و نمي توان تنها دليل آن را به موضوع مالي ربط داد، چرا كه شايد مسائل مالي، كوچكترين بخش از دلايل اين تصميم بود و بزرگترين دليل آن را بايد در مواردي جست و جو كرد كه نمي توان دريك جامعه اسلامي آنها را مطرح كرد.
شايد همان دلايلي كه تمام تيم هاي ليگ برتري را بر آن داشت كه يا تيم فوتبال بانوان خود را منحل كنند و يا تصميم به واگذاري آن بگيرند. اما باشگاه ملوان راه ديگري را در پيش گرفت كه نه به فروش امتياز و نه انحلال تيم ختم مي شد.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: اين باشگاه از ماه ها قبل به مديران استان و فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه ملوان به دلايل متعدد تصميم دارد در حوزه بانوان فعاليتي نداشته باشد. اين باشگاه حاضر است بدون دريافت هيچ گونه وجهي امتياز تيم بانوان را به حامي مالي يا خريدار جديد واگذار كند كه البته اين به معني كنار كشيدن از تمامي مسئوليت هايش نيست و باشگاه همچنان به حمايت هاي معنوي يا مادي خود ادامه خواهد داد اما متاسفانه تا امروز حتي يك سرمايه گذار يا حامي مالي براي حمايت از اين تيم پيدا نشده است.
باشگاه ملوان تاكيد مي كند تيمداري نكردن در حوزه بانوان تصميمي يك شبه و شتابزده نبوده و از نيم فصل سال گذشته، تقريبا تمامي مسئولان ورزش استان در جريان چنين موضوعي بودند و در جلسه مجمع عمومي باشگاه نيز مطرح شد.
باشگاه ملوان به طور خصوصي و از طريق اسپانسرها اداره مي شود كه در خارج از استان حضور دارند. در اين شرايط باشگاه حق دارد هزينه هاي خود را مديريت كند اما اين باشگاه تاكيد مي كند كه مهمترين دليل تيمداري نكردن در حوزه بانوان به همان مسايلي باز مي گردد كه نمي توان از آنها صحبت كرد، 'همان موضوعاتي كه باشگاه هاي متمولي همچون سپاهان، ذوب آهن، سايپا، فولاد و پيكان يا تيم هايي پرهواداري مانند استقلال و پرسپوليس را هوشمندانه ترقيب به تيمداري نكردن يا انحلال تيم هاي بانوانشان كرد.'
در بخش پاياني اين اطلاعيه آمده است: از اين پس، اين باشگاه تصميم ندارد در فوتبال بانوان به صورت حرفه اي تيمداري كند بلكه تمركز خود را معطوف به فوتبال آماتور، آكادميك و پايه اي در سطح شهرستان و استان خواهد كرد.
تيم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلي سال 1380تاسيس شد و كسب چهار عنوان قهرماني در ليگ برتر، جام حذفي، قهرماني در رقابت هاي بين ‌المللي پاكستان و 6 عنوان نايب قهرماني در كارنامه اين تيم ديده مي شود.
7471/2007