۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۱
کد خبر: 82169053
T T
۰ نفر
نواي اشك و ماتم در سالروز شهادت امام صادق (ع) در آستارا طنين انداز شد

آستارا - ايرنا - مردم ديندار و مومن شهرستان آستارا به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) نواي اشك و ماتم خود را در قالب عزاداري خياباني در آسمان اين شهرستان طنين انداز كردند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا جمع كثيري از شيفتگان حضرت امام جعفر صادق (ع) از محل روبه روي سپاه ناحيه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان آستارا با پاي پياده به سينه زني و عزاداري خياباني پرداختند.
مردان و زنان شركت كننده در اين آيين با پوشيدن لباس هاي حزن و اندوه در يك هواي ابري عشق و علاقه خود را به امام ششم شيعيان نشان دادند.
برپايي ايستگاه هاي مختلف صلواتي و پذيرايي از عزاداران با پخش خرما و شربت و ساير احسان و نذورات حال و هواي خاصي را به آيين عزاداري خياباني در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در آستارا بخشيده بود.
مدرس حوزه علميه حضرت ولي عصر (عج) آستارا در محل مسجد امام جعفر صادق (ع) اين شهرستان گفت: شخصيت امام صادق (ع) آيينه ذات حق تعالي بود.
حجت الاسلام محرم فيضي با اشاره به اينكه شاگردان امام جعفر صادق (ع) در آن زمان محافظان اصلي حريم اسلام بودند ، افزود: امروز شيعيان واقعي بايد با تبعيت از سيره رئيس مذهب شيعه با اعمال صالح خود بتوانند نگهبان اصلي مكتب تشيع باشند.
وي با بيان اينكه امام جعفر صادق با تربيت عالمان بزرگ توانست شجره طيبه اسلام را آبياري كند ، اضافه كرد: علاقه و محبت به ائمه اطهار (ع) بايد با توحيد و ايمان حقيقي به حق تعالي نشان داده شود.
حجت الاسلام فيضي تقوا و صداقت را پيام اصلي سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عنوان كرد و افزود: براي اينكه جامعه اسلامي به سمت سعادت و موفقيت پيش برود بايد اخلاق و رفتار مسلمانان رنگ و بوي معنوي به خود بگيرد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه دشمنان از تمامي ابزارها و نيروهاي لازم براي سركوب كردن دين اسلام استفاده مي كنند ، بيان كرد: بنا به وعده صريح خداوند چراغ پرفروغ قرآن و اسلام هيچ وقت خاموش نمي شود.
مداحي و ذكر مصيبت در سوگ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از ديگر بخش هاي اين آيين بود.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در منتهي اليه غرب استان گيلان و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع است.
2007/7105

سرخط اخبار استان‌ها