حقوق و مطالبات زنان در جامعه باید از سوی خود آنان مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد

قزوین- ایرنا- نماینده مردم قزوین، البرزو آبیك در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق ومطالبات زنان در جامعه باید از سوی خودشان مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد و لازمه آن مشاركت اثر گذار و فعال زنان در حوزه های مختلف جامعه است.

به گزارش ایرنا؛ سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در نشست جمعی از بانوان دستگاههای اجرایی استان قزوین كه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: عدالت اجتماعی و عدالت جنسیتی در جامعه مطرح است كه عده‌ای با عدالت جنسیتی مخالف هستند.
وی تاكید كرد: عدالت جنسیتی بد نیست چرا كه این عدالت به معنای بكارگیری و مشاركت زن و مرد باید مورد توجه قرار گیرد.
زرآبادی در ادامه به بحث توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی اشاره كرد و اظهار داشت: توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی با توجه به بحث زنان اهمیت پیدا می كند و این بدین معناست كه بدون توجه به قشری كه نیمی از جمعیت كشور را تشكیل می دهند توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد.
وی با تاكید بر اینكه ما ضرورت توان افزایی زنان و همراهی مردان با زنان در تحكیم خانواده را مدنظر داریم ،گفت: ما نباید نگران حضور بانوان در اجتماع باشیم.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در انقلاب اسلامی افزود: نقش زنان در انقلاب اسلامی بر كسی پوشیده نیست، زنان در عرصه دفاع مقدس، در نهادهای دولتی یا به عنوان مادر در نهاد خانواده با تاسی و الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در جهت ترویج ارزش ها گام برمی دارند.
وی خاطر نشان كرد: تحكیم خانواده با ایفای نقش توسط زنان محقق می شود و در جامعه امروز ‏ما مردان موفق، با داشتن مادران و همسران خوب توانستند موفقیت های روز افزون كسب كنند.
زرآبادی افزود: بسیاری از افراد حضور بانوان در جامعه را نقطه مقابل تحكیم بنیان خانواده مطرح می‌كنند كه این اشتباه است چراكه حضور بانوان در جامعه بنیان خانواده را تحكیم می‌كند.
رئیس كمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین نیزدر این نشست گفت:مشكلات حوزه زنان و خانواده یكی از مهمترین دغدغه‌ها در جامعه امروز ما است.
شهلا عطایی با بیان اینكه درحوزه زنان با چالش هایی مواجه هستیم كه ریشه در عدم آگاهی و فقر فرهنگی و اقتصادی در خانواده ها ‏دارد، افزود: یكی از مشكلات مربوط به زنان مشكلات قضایی است و امروز همه نگاه‌ها به مجلس بوده تا برای بررسی قوانین مربوط بپردازند.
وی اظهار داشت: مشكل بعدی جامعه زنان، عدم آگاهی از حقوق زنان است و مطالعه حقوق زنان در اسلام دردی را دوا نمی‌‎كند چراكه آقایان باید این حقوق را مطالعه كرده و بدان عمل كنند.
عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: نمایندگان برای بررسی قوانین مربوط به زنان وقت بگذارد چراكه قوانین مربوط به زنان یا اجرانشده است و یا به‌درستی اجرا نمی‌شود.
عطایی تاكید كرد: مشكل امروز بانوان دوچرخه سواری در فضای عمومی نیست و حل مشكلات زنان طلاق، زنان معتاد و زنانی كه با مشكلات روحی و جسمی مواجه اند ضروری تر است .
6128/7389