۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82165997
T T
۰ نفر
سرمايه گذاران اتريشي به دنبال توليد انرژي خورشيدي در استان يزد

يزد- ايرنا- يك گروه سرمايه اتريشي آمادگي خود را براي توليد انرژي خورشيدي در استان يزد و سرمايه گذاري در اين زمينه اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان يزد، اين گروه خارجي كه داراي تجربيات سرمايه گذاري در زمينه انرژي هاي نو در كشورهاي مختلف از جمله تركيه، روماني ، اتريش ، برزيل، پاكستان، افغانستان و عراق است قرار است در مرحله اول با 30 ميليون يورو، نيروگاه انرژي خورشيدي را در دو سطح 10 مگاوات و 30 مگاوات برق در يزد بسازد.
به منظور ارائه مشاوره ها و راهنمايي هاي لازم و تسريع در فرايند سرمايه گذار اين سرمايه گذار خارجي نشستي روز سه شنبه با حضور مسئولان اقتصادي و دستگاههاي مسئول و به همت مركز خدمات سرمايه گذاري يزد در اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان برگزار شد.
مديركل امور اقتصادي و دارايي و نايب رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري استان يزد در اين نشست با اظهار خرسندي از حضور هيات اقتصادي كشور اتريش در يزد بر همكاري مناسبات ميان دو كشور ايران و اتريش تاكيد كرد.
علي نمازي زمينه سرمايه گذاري به خصوص در بخش انرژي هاي نو و تجديد شونده در اين استان را خوب ارزيابي كرد و گفت: اميدواريم هرچه زودتر شاهد سرمايه گذاري هيات اتريشي در يزد باشيم.
مارتين توماس (اMartin Tomas ) مسئول گروه سرمايه گذاري اتريشي نيز در اين نشست با اشاره به اينكه اتجربيات سرمايه گذاري در ساخت نيروگاههاي خورشيدي در كشورهاي مختلف را دارد، گفت: بر اساس بررسي هاي انجام شده، استان يزد بهترين نقطه براي سرمايه گذاري در بخش انرژي هاي خورشيدي است.
همچنين در اين نشست ظرفيت ها، پتانسيل ها و مشوق هاي قانوني سرمايه گذاري استان و همچنين زمينه ها و زيرساخت هاي لازم به اين گروه خارجي ارائه شد.
در حال 15 شركت بزرگ با مجوز 650 مگاوات برق نيروگاه خورشيدي در يزد در حال ساخت است كه نخستين آن با ظرفيت 10 مگاوات تا پايان امسال در مدار توليد قرار خواهد گرفت.
به دليل موقعيت اقليمي استان يزد ، سه هزار و ۵۰۰ ساعت آفتابي در سال، ظرفيت‌هاي بالايي براي سرمايه گذاري در توليد انرژي خورشيدي و صادرات برق به كشورهاي حوزه خليج فارس، شرق كشور و حتي اروپا وجود دارد.
1968/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها