۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۵
کد خبر: 82165507
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: تمایل مردم برای حضور در مشاغل بخش صنعتی یك معضل است

یاسوج - ایرنا - رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تمایل مردم و جویندگان كار این استان برای حضور در مشاغل بخش صنعتی یك معضل مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی كهگیلویه و بویراحمد افزود: این در حالی است كه بخش‌ های خدمات، كشاورزی و گردشگری می توانند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشند و باید افراد بیكار استان به سمت اینگونه مشاغل بروند.
وی بیان كرد: انتظار و توقع مردم كهگیلویه و بویراحمد از مدیران اقتصادی این استان كار، تلاش و فعالیت هر چه جدی تر است و به همین دلیل نیز باید مدیران اقتصادی استان خود را رشد و ارتقا دهند.
تاجگردون اظهار كرد: برخی از مدیران اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد هنوز به توانایی و فعال بودن مدیران اقتصادی دیگر استان ‌های كشور نرسیده ‌اند.
وی عنوان كرد: آن عده از مدیران اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد كه لیاقت و توانایی انجام كار در این استان را ندارند كنار گذاشته شوند.
تاجگردون ابراز داشت: با توجه به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دغدغه دولت یازدهم برای حمایت از تولید و اشتغال و بهبود فضای كسب و كار افزایش یافته است.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: برای كمك به توسعه روزافزون اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد باید به دنبال جذب سرمایه ‌گذاران بومی و غیربومی و هیات‌ های تجاری كشوری و خارجی بود.
تاجگردون گفت: بانك ‌های عامل كهگیلویه و بویراحمد به دلیل كاهش منابع مالی نمی ‌توانند به طور مطلوب از واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی حمایت كنند كه پرداخت نشدن اقساط تسهیلات از سوی مردم یكی از دلایل محدودیت اعتبارات بانك‌ هاست.
وی بیان كرد: مدیران اجرایی كهگیلویه و بویراحمد درگیر مسائل بی‌ اهمیت، حاشیه ‌ای و بی ارزش می شوند و به همین دلیل نیز نمی ‌توانند طرح ‌های كلان اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد كنند.
تاجگردون با بیان اینكه كهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارك علم و فناوری در كشور است، اظهار كرد: پارك علم و فناوری می‌ تواند به توسعه اقتصادی این استان كمك كند.
وی عنوان كرد: كهگیلویه و بویراحمد تاكنون هیچ مبلغی برای ایجاد پارك علم و فناوری دریافت نكرده است.
تاجگردون ابراز داشت: با راه‌ اندازی پارك علم و فناوری كهگیلویه و بویراحمد در كنار آن نیز مراكز رشد و شركت‌ های دانش ‌بنیان در این استان ایجاد شده كه منجر به توسعه اقتصادی و همه جانبه استان می ‌شود.
7535/6162