۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82165125
T T
۰ نفر
برترین های مسابقات قرآن كریم ارتش در شاهرود معرفی شدند

شاهرود - ایرنا - برترین های شانزدهمین دوره مسابقات قرآن كریم منطقه ای خانواده های كاركنان شمالشرق نیروی زمینی ارتش در شاهرود معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا روز سه شنبه در محل سرسرای كوثر لشكر58 تكاور ذوالفقار ارتش در شاهرود برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن كریم از میان 200نفز از فرزندان ، همسران و كاركنان شمالشرق نیروی زمینی انتخاب شدند و به مسابقات این نیرو كه اواخر مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد راه یافتند.
شانزدهمین دوره مسابقات قرآن كریم منطقه ای خانواده های كاركنان شمالشرق نیروی زمینی ارتش در شاهرود در رشته های قرائت ،حفظ ،مفاهیم و اذان در رده های مختلف سنی به میزبانی لشكر 58 تكاور دوالفقار از سوم تا پنجم مردادماه با معرفی برترین ها به كار خود پایان داد.
فرمانده لشكر 58 تكاور دوالفقار در آیین پایانی این دوره از مسابقات قرآن گفت: عمل به قرآن را باید بیشتر در دستور كار خود و خانواده ها قرار دهیم و ازبركات آن استفاده كنیم.
امیر سرتیپ دوم ستاد مجید زارع با تقدیر از تلاش برگزار كنندگان مسابقات قرآن كریم در شاهرود افزود:تبلغات سوء و مسموم استكبار و دشمنان در فضای جامعه ،اثر این رویداد عظیم فرهنگی و قرآنی را در فرد ،خانواده و اجتماع بیش از پیش نمایان خواهد شد.
وی برگزاری محفل انس باقرآن كریم در حرم شهدای گمنام شاهرود با حضور شركت كنندگان در این دوره از مسابقات و مردم این شهر و همچنین بازدید از مكانهای مذهبی و تاریخی این شهرستان را از برنامه های دیگر این رویداد مهم قرآنی اعلام كرد.
امام جمعه سابق شهرستان شاهرود هم در این آیین گفت: قدر و شان قرآن كریم در نزد انسان و جامعه بیانگر میزان ارادت و علاقه ما به ائمه(ع) و امام زمان (عج) است چراكه قرآن ثقل اكبر و شاخص ارتباط است .
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی شاهرودی افزود:معجزه قرآن سهل و قابل فهم بودن برای انسان ها است كه باید از آن بهره مند شد.
وی با بیان اینكه قرآن كریم انشای خداوند درباره انسان كامل است ،تاكید كرد: تلاوت ،تدبر و عمل به قرآن بركت های فراوانی دارد و خانه ای كه در آن قرآن تلاوت می شود این بركت ها و نور الهی در آن افزایش می یابد.
معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود هم در این آیین كلید سعادت همه انسانها را وحی دانست كه خداوند آن را به رسول خود نازل كرده است.
سید محمد رضا هاشمی گفت: پناه بردن به قرآن و اهل بیت علیه السلام رمز سعادت و موفقیت بشر است كه در مقابله با آسیب های اجتماعی انسان را بیمه می كند.
وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه با هماهنگی های انجام شده با صدا و سیما و شبكه قرآن برنامه های قرآنی در این شهرستان در آینده نزدیك تولید خواهد شد .
این مسئول افزود: قاریان نوجوان و جوان سراسر كشور در این برنامه دعوت خواهند شد و در كنار دیگر برنامه های فرهنگی به اجرای برنامه می پردازند.
در این برنامه نوجوان حافظ ده جزء قرآن كریم امیر غریبی ازبرگزیدگان این دوره از مسابقات به اجرای برنامه پرداخت كه مورد تشویق شدید حاضران واقع شد.
نفرات اول تا سوم این مسابقات قرآنی با اهدای لوح تقدیر شدند.
7358/6167