۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82164917
T T
۰ نفر
حضور هیات ایرباس در تهران؛ مذاكرات ادامه دارد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: مذاكره برای تامین فاینانس، پیگیری موضوع قرارداد و انتخاب بخش‌های فنی هواپیماهای ایرباس بین متخصصان ایران ‌ایر، شركت های هواپیماسازی ایرباس و ای تی آر(ATR) با دقت و سرعت در حال انجام است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، فرهاد پرورش افزود: مذاكرات قراردادی و فنی ایران ایر با شركت های ایرباس و ATR (زیرمجموعه ایرباس درایتالیا و سازنده هواپیماهای 50 نفره) ادامه دارد و در حال طی مسیر عادی خود است. از آنجا كه این قرارداد در حجمی بسیار وسیع حایز نكات پراهمیتی است لذا باید با دقت نظر به آن پرداخته شود.
مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینكه به همین منظور هفته گذشته یك تیم از ایرباس در تهران بود، تاكید كرد، هیچ پروژه‌ای بین ایران ایر و ایرباس متوقف نشده است.
به گفته وی، این هفته هم یك تیم دیگر از ایرباس به تهران آمده اند و همزمان مذاكرات ما با نمایندگان شركت ای تی آر كه این هفته در تهران حضور دارند، ادامه دارد.
پرورش با اعلام اینكه به غیر از شركت هواپیماسازی بویینگ درحال پیگیری دو قرارداد با ایرباس و ATR هستیم، درباره جزییات گفت و گو با ATR گفت: همانگونه كه قبلا هم اعلام شد تفاهم نامه با ATR برای خرید 20 فروند هواپیمای كوچك و مناسب برای شهرهایی كه دارای فرودگاه‌های كوچكتر هستند، منعقد شده است.

** پیشرفت مذاكرات فنی با دو كمپانی ایرباس و ATR
پرورش با تاكید بر اینكه مذاكره با این دو كمپانی ادامه دارد، به چگونگی مذاكرات فنی با این دو شركت اشاره و گفت: بخشی از مذاكرات شامل هواپیماها است كه با كمپانی سازنده هواپیما در حال پیشرفت است و باید با تولیدكنندگان آن ارتباط برقرار كرد. بخش دیگری مثل نوع و تعداد صندلی و یا انتخاب سیستم های داخل هواپیما از جمله مواردی است كه خریدار حق انتخاب دارد. و لذا در زمینه تمام این موارد متخصصان ایران ایر در قسمت مهندسی تعمیرات و عملیات و همچنین در قسمت بازرگانی ‌روی چیدمان هواپیما، با كارشناسان ایرباس و ATR درحال مذاكره هستند.
پرورش با بیان اینكه بطور همزمان ‌مذاكرات برای تامین ‌مالی پروژه ها ( فاینانس ) و هم چنین اخذ مجوزهای لازم توسط طرف مقابل درحال پیگیری است، گفت: هیچ كاری متوقف نشده است و با سرعت و دقت ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، براساس پیش قراردادی كه اواخر سال گذشته همزمان با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به كشور فرانسه بین ایران ایر و ایرباس امضا شد، این شركت قرار است 118 فروند هواپیمای ایرباس به قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون دلار به صورت اجازه به شرط تملیك از ایرباس خریداری كند.
اقتصام**1108 **1561
۰ نفر