شدت بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان روزهای سه شنبه، چهارشنبه وشنبه

زاهدان- ایرنا- اداره كل هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار داد: شهرستانهای سراوان، سیب سوران، ایرانشهر، بزمان، سرباز ، قصرقند، مهرستان، نیكشهر و خاش و توابع آن در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و شنبه با شدت بارندگی های ناشی از سامانه مونسون رو به رو می شوند.

مدیركل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز سه شنبه با ارسال اخطاریه جوی شماره سه به استاندار این استان كه نسخه ای از آن نیز به ایرنا نمابر شده، اعلام كرد: استمرار فعالیت سامانه بارشی مونسون تا اواسط هفته آینده سبب وقوع طوفان، رگبار باران و رعد و برق از سواحل تا ارتفاعات مركزی استان از امروز تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.
فعالیت سامانه بارش زا در شهرستان های سراوان، سیب سوران، ایرانشهر، بزمان، راسك، سرباز، قصرقند، مهرستان، نیكشهر، كارواندر، ایرندگان خاش و توابع آنها در روزهای سه شنبه (امروز)، چهارشنبه و شنبه از وسعت و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
بر اساس این اخطاریه، رگبارهای كوتاه مدت ولی با شدت زیاد كه به صورت موضعی بر سطح حوضه های آبریز كوچك می بارد، در بسیاری از مواقع سبب طغیانهای خیلی تند و سریع در رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر، سیلاب و در پی آن تخریب جاده ها و راه های عشایری و روستایی می شود.
در این گزارش آمده است، رعد و برق، صاعقه و تندبادهای شدید موقتی به ویژه در بعد از ظهر و شب كه منجر به بروز خسارت در حوزه زیر ساخت ها و تاسیسات برقی و تلفات جانی می شود؛ محتمل است.
7316 /8005 /6081