۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷
کد خبر: 82164589
T T
۰ نفر
رويترز: بازار نفت همچنان نسبت به افزايش قيمت بدبين است

تهران- ايرنا- خبرگزاري رويترز انگليس اعلام كرد با وجود افزايش اندك قيمت هاي نفت در روز سه شنبه به دليل كاهش ارزش دلار، تحليلگران معتقدند بازار همچنان نسبت به افزايش قيمت نفت بدبين است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا به نقل از رويترز، با وجود كاهش نرخ برابري دلار در براير ساير ارزهاي اصلي كه معمولا افزايش تقاضاي نفت را در پي دارد، نگراني از تداوم مازاد عرضه در بازارهاي نفت، مانع افزايش قابل توجه سطح قيمت ها در روز سه شنبه شد.
قيمت نفت برنت درياي شمال در ساعت 05:01 صبح امروز به وقت گرينويچ در بازار لندن با 21 سنت افزايش نسبت به روز گذشته به 44 دلار و 93 سنت رسيد و هر بشكه نفت وست تگزاس اينترمديت نيز در بازار نايمكس نيويورك با 10 سنت افزايش نسبت به ديروز به قيمت 43 دلار و 23 سنت معامله شد.
به گزارش ايرنا، قيمت نفت هاي برنت و وست تگزاس اينترمديت در پايان معاملات ديروز بازارهاي لندن و نيويورك به ترتيب 43 دلار و 13 سنت و 44 دلار و 72 سنت در هر بشكه بود.
بازرگانان، افزايش امروز قيمت نفت را ناشي از كاهش قابل توجه قيمت در روز گذشته و خريد مجدد اوراق نفتي توسط سرمايه گذاران به منظور بهره برداري از اين كاهش دانستند.
تحليلگران معتقدند، با وجود اندك افزايش قيمت جهاني نفت در روز سه شنبه، بازار همچنان به افزايش قيمت نفت در آينده بدبين است.
«مت اسميت» تحليلگر پايگاه بين المللي داده پردازي كليپر ديتاي آمريكا در يادداشتي به رويترز نوشت: نگراني هاي فزاينده درباره مازاد عرضه نفت، صندوق هاي سرمايه گذاري را نسبت به افزايش قيمت نفت در آينده بدبين كرده است و انتظار مي رود فروش اوراق بهادار نفتي افزايش يابد.
فروش اوراق بهادار نفتي توسط صندوق هاي سرمايه گذاري در هفته هاي اخير، قيمت هاي نفت را بيشتر به طرف پايين سوق داده است.
اكنون صندوق هاي سرمايه گذاري از موقعيت هاي كوتاه مدتي كه با كاهش سطح قيمت ها فراهم مي شود، سود مي جويند.
صندوق هاي سرمايه گذاري در هفته منتهي به 19 ژوئيه (29 تير) از خريد اوراق آتي و اختياري نفت برنت و نفت وست تگزاس اينترمديت خود كاستند.
فروش اوراق بهادار نفت وست تگزاس اينترمديت اين صندوق ها از 53 هزار و 377 قرارداد در هفته منتهي به 31 مه (11 خرداد)، به 141 هزار و 237 قرارداد در هفته منتهي به 19 ژوئيه افزايش يافت.
همچنين، فروش اوراق بهادار نفت برنت اين صندوق هاي سرمايه گذاري نيز از 33 هزار و 111 قرارداد در هفته منتهي به 31 مه به 78 هزار و 351 قرارداد در هفته منتهي به 19 ژوئيه افزايش يافت.
اقتصام**1063**1561