۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۳
کد خبر: 82163740
T T
۰ نفر

آلبوم موسيقي سياه مشق مختاباد رونمايي شد

۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۵۳
کد خبر: 82163740
آلبوم موسيقي سياه مشق مختاباد رونمايي شد

تهران-ايرنا- آلبوم موسيقي سياه مشق عبدالحسين مختاباد عصر امروز با حضور جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و اهالي هنر موسيقي در كانون هنرمندان ايران رونمايي شد.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ايرنا، در آئين رونمايي از آلبوم جديد سياه مشق عبدالحسين مختاباد كه تهيه و تنظيم آن با بهزاد خدارحمي است، احمد مسجد جامعي و ولي الله شجاع پوريان اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، محمود صلاحي رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري، محمد سرير رئيس شوراي عالي خانه هنرمندان و رئيس هيات مديره خانه موسيقي و جمعي از پيشكسوتان موسيقي شركت كردند.
مسجد جامعي در اين آئين با بيان اينكه افرادي با خلق آثار ارزشمند خود ميان مردم ماندگار شدند گفت: توجه به هنر مي تواند سنت هاي كهن اين مرز و بوم را زنده كند.
وي ادامه داد: ظرفيت هاي جديد در بخش هنر پنهان است كه بايد ملاك ها و معيارها را شناسايي كرد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: روز آمد كردن سنت ها مي تواند به توسعه هنر منجر شود كه در اين زمينه مختاباد توانست در حوزه تجربي و تئوري موسيقي آثار ارزشمندي را براي جامعه خلق كند.

*موسيقي كشور سير نزولي خود را سپري مي كند
رئيس شوراي عالي خانه هنرمندان نيز در اين مراسم با بيان اينكه اين روزها در عرصه موسيقي آثار ارزشمند و ماندگاري را كمتر مشاهده مي كنيم افزود: آثار موسيقي موجود در مقايسه با سه دهه قبل كيفيت و ماندگاري كمتري دارند.
محمد سرير گفت: اين روزها عرضه موسيقي هاي كم كيفيت در بازار باعث تاسف هنرمندان اين عرصه شده است.
رئيس هيات مديره خانه موسيقي با اشاره به اينكه آثار مختاباد همچون گذشته طراوت و زنده بودن خود را ميان مخاطبانش حفظ كرده تصريح كرد: صداي اين خواننده هم از نظر كيفيت يگانه است و هم اينكه ما را به موسيقي ملي نزديك مي كند.
محمود صلاحي رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري در اين مراسم با بيان اينكه بزرگان موسيقي هميشه از شعر مدد مي گيرند خاطر نشان كرد: عبدالحسين مختاباد براي جامعه ادبيات و موسيقي فرد شناخته شده است چرا كه هنرمندان بزرگ ازآهنگين بود اشعار خوب براي موسيقي خود بهره مي برند.
وي گفت: آهنگ هاي شبانگاهان و تمناي وصال اين هنرمند هميشه در اذهان عموم باقي خواهد ماند.
مختاباد نيز در اين آئين گفت: در اين آلبوم سعي شده از آثار ماندگار خوانندگان و نوازندگان گذشته بهره لازم را ببرم چرا كه هنر اصيل ايراني غني و ارزشمند است.
وي ادامه داد: در اين رونمايي سعي شده تا پيشكسوتان و صاحب نظران موسيقي را دور هم جمع كنيم و از نظرات آنها استفاده ممكن را ببريم.
آلبوم جديد موسيقي سياه مشق كاري از عبدالحسين مختاباد و بهزاد خدارحمي در 9 تراكت امروز روانه بازار شد.
تهرام/7247//1348
۰ نفر