خیابان چهارباغ اصفهان سه شنبه هفته آینده بر روی خودروها بسته می شود

اصفهان - معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در این شهر، از هفته آینده روزهای سه شنبه، خیابان چهارباغ عباسی اصفهان بر روی خودروها بسته می شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا صلواتی روز سه شنبه گفت: براساس مصوبه روز گذشته شورای عالی ترافیك استان، از 12 مرداد طرح سه شنبه های بدون خودرو در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینكه این طرح با اطلاع رسانی به شهروندان اجرا می شود، افزود: در این طرح از ساعت 14 روزهای سه شنبه، تردد خودرو و موتورسیكلت در چهارباغ عباسی ممنوع است و پس از آن، برنامه های تفریحی آموزشی در چهارباغ اجرا خواهد شد.
وی استقرار پارك آموزش ترافیك، برنامه های ویژه كودكان، برگزاری مسابقه های مختلف، رستوران بازی های فكری، هنر اجرا، ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، استقرار اتوبوس سلامت، نمایشگاه دوچرخه و اسكوتر و همچنین حضور گروه های دوچرخه سواری را از جمله برنامه های طرح سه شنبه های بدون خودرو در چهارباغ اصفهان اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری اصفهان، جلسه شورای عالی ترافیك استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیر كل حفاظت محیط زیست استان، نمایندگان رئیس پلیس راهور، شورای اسلامی استان، فرمانداری اصفهان، مدیر كل پست استان، مدیر كل راه و شهرسازی اصفهان و مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان برگزار شد.
نشان و شعار پویش (كمپین) ترافیك شهر اصفهان 15 اردیبهشت در مراسمی با حضور سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر اصفهان رونمایی شد.
برنامه «شعار و نشان كمپین ترافیك شهر اصفهان» با رویكرد فرهنگ‌ سازی در حوزه ترافیك و قوانین راهنمایی و رانندگی تدوین شده است.
تشویق مردم به پیاده روی، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه عمومی بدون استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از مهمترین رویكردهای این برنامه است.
آلودگی هوای اصفهان به عنوان یك شهر تاریخی و گردشگرپذیر در سال های اخیر به دلیل تمركز صنعت و موقعیت اقلیمی كویری و افزایش روز افزون وسایط نقلیه موتوری شدت یافته است.
شهروندان كلانشهر اصفهان روز 29 دی سال گذشته كه به عنوان روز هوای پاك نامگذاری شده، در هوایی ناسالم و آلوده بسختی نفس كشیدند.
مدیریت شهری اصفهان برای كاهش مشكلات ترافیكی و زیست محیطی درصدد است با اجرای برنامه هایی مردم را به استفاده از وسائط نقلیه عمومی و وسایل نقلیه پاك و بدون دود از جمله دوچرخه تشویق كند.
2093