۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82163520
T T
۰ نفر
تمركز در تهران، ايجاد ظرفيت ها را در كشور به فراموشي سپرده است

تهران - ايرنا - رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي معتقد است، تمركز دولت ها بر روي تهران موجب شده كه ظرفيت هاي استانها شكوفا نشود و اين ظرفيت استان ها به فراموشي سپرده شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر روز دوشنبه در سومين اجلاس سراسري مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها با اشاره به حضور چهارساله خود در مجلس و كميسيون تلفيق افزود: همواره اعلام كردم كه سياست هاي دولت ها و اينكه به دنبال چه چيزي است و اولويت چيست را اينجا بايد پيدا كرد.

** لايحه بودجه مهمترين سند سياستي يك دولت
وي خاطرنشان كرد: امروز لايحه بودجه را مهمترين سند سياستي يك دولت مي دانند كه دولت براساس آن كار خود را انجام مي دهد. در مقايسه با بسياري از كشورهاي دنيا موضوع فرهنگ در لايحه بودجه ما خود را نشان نمي دهد و به اين مساله اهتمام جدي نشده است.

** وضعيت نابسامان بودجه استانها
وي با اشاره به وضعيت نابسامان بودجه براي استانها و شهرستانها افزود: به دليل تمركزي كه در تهران وجود دارد، بودجه تا از مركز به استانها برسد چيزي از آن باقي نمي ماند و آنچه هم به دست استانها مي رسد فقط براي حقوق و مزايا و مسائل جاري صرف مي شود و به غير از آن چيزي باقي نمي ماند.

** از ظرفيت استانها استفاده كنيم
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: چيزي كه نماد ايراني و انقلابي ما به شمار مي رود همان چيزي است كه ايد آن را در استانهاي كشور بيابيم.
پژمان فر تاكيد كرد: به عنوان يك تقاضا انتظار داريم اگر ارتقايي در شاخص هاي اعتباري باشد، بتوانيم به سراغ استان ها و شهرستان ها رفته و از اين ظرفيت ها استفاده كنيم.

** برخي نمايشگاه هاي استاني كليشه اي برگزار مي شود
وي به بيان برخي انتقادات نسبت به فعاليت هاي استاني پرداخت و گفت: نمايشگاه كتاب و قرآن در بسياري از استانها به صورت كليشه اي برگزار مي شود.
به گفته پژمان فر، در جشنواره فجر هم بايد تمركز زدايي شود كه اين رويداد بزرگ سينمايي در همه استانها برگزار شود زيرا جشنواره فجر موضوعي ملي است كه در همه استانها بايد نمود خود را نشان دهد و فقط به تهران متمركز نشود.

** عفاف و حجاب موضوعي فرهنگي و امنيتي نيست
وي به موضوع عفاف و حجاب نيز اشاره كرد و گفت: عفاف و حجاب موضوعي فرهنگي است و دادن اين مساله به يك ارگان امنيتي اين تلقي را به وجود مي آورد كه انگار اين مساله امنيتي است و چندان بازخورد مناسبي در سطح جامعه ندارد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي سپس به سئوالات مطرح شده مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سراسر كشور بصورت گفت وگو دو طرفه پاسخ گفت.
سومين اجلاس مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سراسر كشور عصر دوشنبه پس از سه روز برگزاري به كار خود پايان خواهد داد.
فراهنگ **‌1355 ** 1071
۰ نفر