۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82163018
T T
۰ نفر

برگزاری جشنواره گیتار كاسبین در ساری

۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82163018
برگزاری جشنواره گیتار كاسبین در ساری

ساری - ایرنا - دومین جشنواره 'گیتار كاسبین' شامل دو بخش كلاسیك و فلامنكو ماه جاری در ساری برگزار می شود.

محسن قلی پور دبیر جشنواره مذكور روز دوشنبه هدف از برگزاری این رویداد را معرفی و اشاعه موسیقی فاخر و كشف استعداد و توانمندی های هنرمندان جوان و تسهیل در برگزاری كنسرت دانست.
وی افزود: این جشنواره به همت دانشكده فرهنگی هنری ساری و آموزشگاه موسیقی سونات از 12مرداد به مدت چهار روز در این دانشگاه برگزار می شود.
او برنامه های این جشنواره را شامل برگزاری كارگاه های نوازندگی، اجرای كنسرت و مسابقه اعلام كرد و با بیان اینكه مدت فراخوان این رویداد تا هفتم مرداد ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود كه 50 هنرمند در بخش رقابتی شركت كنند.
این هنرمند یادآور شد: نفرات برتر بر اساس رای داوران و استادان حاضر در جشنواره با اهدای جوایز گوناگون تشویق می شوند.
قلی پور با اشاره به اینكه دومین جشنواره گیتار كاسبین میزبان 9 كنسرت خواهد بود، به برگزاری سالانه جشنواره تاكید و خاطر نشان كرد: برآنیم تا پنج سال آینده در صورت حمایت مسئولان، این رویداد بصورت بین المللی برگزار شود.
**موسیقی كلاسیك**
موسیقی جهانی در هر یك از دوره های تاریخی از قبیل قرون وسطی، رنسانس، باروك، كلاسیك، رمانتیك، مدرن و پست مدرن شكل، فرم و قالب های خاصی بخود گرفت كه دوره كلاسیك از 1750 میلادی آغاز شد و 80 سال ادامه داشت.
قرن هجدهم مصادف بود با جریان روشن‌فكری یا آزادی اندیشه از بند خرافات كه حالت‌های مختلف و متضادی در ارائه احساس در موسیقی بوجود آمد.
هایدن، موتزارت و بتهوون از آهنگسازان برجسته این دوره هستند.
**موسیقی فلامنكو**
فلامنكو سبكی از آواز، موسیقی و رقص اسپانیایی است. این نوع موسیقی تحت تاثیر سبك‌ها و فرهنگ‌های مختلف به شكل امروزی درآمده و می‌توان گفت كه بیشترین تاثیر خود را از كولی‌های اسپانیا گرفته ‌است.
در شكل‌گیری و تكامل این سبك نمی‌توان از تاثیرگذاری موسیقی مورها و مسلمانان شمال آفریقا و حتی موسیقی عربی و موسیقی لاتین چشم پوشی كرد.
فلامنكو در حقیقت از سه قسمت رقص فلامنكو، آواز فلامنكو و گیتار فلامنكو تشكیل شده‌است. خاستگاه این نوع موسیقی ایالت اندلس است، ولی مبدل به سمبل موسیقی اسپانیایی و حتی بطور كلی فرهنگ اسپانیایی شده‌است.
7330/1899