۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82161463
T T
۰ نفر

ورزش باستاني گناباد در انتظار حمايت مسئولان

۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82161463
ورزش باستاني گناباد در انتظار حمايت مسئولان

گناباد- ايرنا- رئيس هيات ورزش پهلواني و زورخانه اي گناباد گفت: اين رشته ورزشي با توجه به قدمت و ظرفيتهاي بسيار رده هاي سني مختلف در اين شهرستان در انتظار حمايت بيشتر مسئولان و دست اندركاران است.

سيد پرويز جوادي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشي ايرنا افزود: با وجود ظرفيت مطلوب و علاقه ورزش دوستان به ويژه جوانان گناباد به ورزش پهلواني و زورخانه اي، نبود يك سالن و يك زورخانه مجهز با امكانات كافي در اين شهرستان از تنگناهاي اين رشته ورزشي است.
وي اظهار كرد: ورزش زورخانه اي علاوه بر نقاط شهري در مناطق روستايي گناباد هم از ظرفيتهاي بسيار برخوردار است و 12 گود باستاني فعال در اين شهرستان جوابگوي نياز علاقه مندان اين رشته ورزشي نيستند.
وي كمبود منابع اعتباري و امكانات و نبود فضاي استاندارد را از دغدغه ها و مشكلات مهم ورزش زورخانه اي و پهلواني در شهرستان گناباد ذكر كرد.
جوادي گفت: ورزش باستاني ريشه در آداب، رسوم و فرهنگ مردم كشور دارد و هر اندازه در اين ورزش هزينه شود، در غني سازي اوقات فراغت جوانان گامهاي موثري برداشته مي شود.
وي از مسئولان و متوليان ذيربط خواست مسائل و تنگناهاي ورزش زورخانه اي و پهلواني شهرستان گناباد را با دغدغه بيشتري پيگيري كنند.
وي افزود: گسترش ورزش زورخانه اي موجب ترويج مرام پهلواني و آشنايي مردم و جوانان با سنتهاي اصيل مذهبي و فرهنگي شده و نقش مهمي در كاهش تنگناها و آسيبهاي اجتماعي دارد.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
2095/ 6053