۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82160070
T T
۰ نفر

مسابقات ملی مكعب روبیك در پایتخت برگزار شد

۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82160070
مسابقات ملی مكعب روبیك در پایتخت برگزار شد

تهران - ایرنا- رئیس كمیته بازی های فكری هیات ورزش های همگانی استان تهران گفت: مسابقات ملی مكعب روبیك روز گذشته به میزبانی پایتخت و در برج میلاد برگزار و نفرات برتر كشور در این رشته شناخته شدند.

مهدی قهاری روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاكید بر اینكه این مسابقات ملی با نظارت مستقیم انجمن جهانی مكعب روبیك برگزار شد افزود: استان تهران برای دومین بار میزبان دوازدهمین دوره این مسابقات ملی بود.
وی با بیان اینكه 120 نفر از 10 استان كشور در این مسابقات یك روزه شركت كردند گفت: 20 نفر از شركت كنندگان زن و 10 نفر نیز از توابخش(معلول) بودند.
به گفته برگزار كننده ی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مكعب روبیك ملاك برتری در مسابقات صرفا سرعت عمل شركت كنندگان بود و افراد بدون توجه به محدودیت سنی و جنس به رقابت با هم پرداختند.
قهاری تصریح كرد: هدف از برگزاری این مسابقات علاوه بر جنبه تفریحی و فراگیر بودن آن اهمیت بازی مكعب روبیك بر تقویت حافظه افراد در سنین مختلف است.
رئیس كمیته بازی های فكری هیات ورزش های همگانی استان تهران با تاكید بر اینكه مسابقات ملی مكعب روبیك با نظارت نماینده انجمن جهانی برگزار شد گفت: این رقابت در شش آیتم روبیك های(2*2 ،3*3 ،4*4 ،5*5 ،6*6 ، 7*7 ) انجام و نتایج آن به صورت آنلاین در سایت جهانی ثبت و قابل رویت است.
نتایج مسابقات ملی مكعب روبیك و اسامی به ترتیب رتبه از اول تا سوم به شرح زیر است.
روبیك2*2
مهرزاد گلی
محمدرضاكریمی
پرهام سعیدنیا

روبیك 3*3
سید محمدحسین فاطمی
محمدسرلكی
علی آتشی

روبیك4*4
علی اتشی
محمدحسین عباسی
محمدسرلك

روبیك5*5
سیدمحمدصادق مجیدی
ارمین سلیمانی
محمدسرلكی

روبیك6*6
محمدحسین عباسی
محمدسرلك
علی چگینی

روبیك7*7
محمدحسین عباسی
محمد سرلك
سهیل لطفی
تهرام/9343/1831
۰ نفر