۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82159211
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد:حساسيت افكار عمومي نسبت به حقوق هاي نامتعارف ارزشمند بود

شهركرد – ايرنا – نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: حساسيت افكار عمومي نسبت به حقوق هاي نا متعارف بسيار ارزشمند و قابل تقدير بود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمد علي نكونام در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهركرد در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود:بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، همواره براي مبارزه با اشرافي گري تاكيد داشته اند.
وي افزود: حساسيتي كه مردم نسيت به حقوق هاي نامتعارف و تجاوز عده اي معدود به بيت المال نشان دادند از ارزش بالايي برخوردار است، چه بسا اگر اين حساسيت ها نبود هنوز اقدام ادامه داشت .
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد همچنين با اشاره به ششم مرداد، روز آموزش هاي همگاني و فني و حرفه اي بيان داشت: مهارت و حرفه و فن، به عنوان يك امر كليدي در اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود و تمامي افراد جامعه بايد در هر موقعيتي، با مهارت، حرفه و فن آشنا و در بخش هاي مختلف نقش آفرين باشند.
نكونام با اشاره به سالروز فرار بني صدر از كشور و حمايت منافقان از او تاكيد كرد: منافقان كور در دل كشور خون بيش از 17 هزار نفر را بر زمين ريختند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: هنوز برخي به برجام دلخوش هستند، اما همه مي بينند مذاكرات برجام به جايي رسيده كه آنچه داده ايم در برابر آنچه گذفته ايم، به هيچ وجه قابل مقايسه نيست و در برجام، بسياري امتيازات را داده و به خاطر بدعهدي طرف هاي خارجي، چيزي نگرفته ايم.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: طرف آمريكايي اكنون با صراحت اعلام مي كنند كه رئيس جمهوري آينده كشورشان همه چيز را تعيين كند، پس لزومي به صحبت با صراحت درباره آن ها وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: تا همين مرحله هم اگر چيزي از برجام به دست آمده، بايد براي توليد، اشتغال و ورنق اقتصادي در كشور هزينه شود و دل بستن به خارجي ها ديگر بس است و حالا بايد به داخل، مردم و توانمندي هاي كشور دل بست و فرصت ها را از دست نداد.
نكونام ،به قضاياي اخير چهارمحال و بختياري در خصوص مساله انتقال آب و تلخ شدن كام مردم و مسوولان اشاره و تأكيد كرد: شايسته نبود كه استان با اين حادثه مواجه شود.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد افزود: در راستاي وقوع حادثه بلداجي چهار نكته و توصيه جدي را متذكر مي شود و نخست اين كه به مسوولان توصيه جدي دارم كه اگر نصيحتي از روي خيرخواهي گفته مي شود، انتظارست كه به آن توجه شود.
نكونام بيان داشت: اگر به نصيحت هاي خيرخواهانه من در نماز جمعه و شوراي اداري چهارمحال و بختياري توجه مي شد، كار به اينجا نمي رسيد چرا كه دو ماه قبل به مسوولان ملي و چهارمحال و بختياري اعلام شد كه آب مساله اي نيست كه بتوان با قوه قهريه و بي تدبيري به آن توجه كرد.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد عنوان داشت: به خاطر مساله آب، نبايد مردم شهرها را روبروي يكديگر قرار دهيم، پس مسوولان كشور از حادثه اخير در اين استان درس عبرت بگيرند و بدانند آب مساله اي مهم و پرداختن به آن نيازمند ظرافت و تدبير است.
وي اظهار كرد: برنامه نامناسبي كه هفته قبل از اخبار 20:30 صدا و سيما پخش شد، تحريك مردم را به دنبال داشت.
نكونام ادامه داد: مسوولان كشور مراقب باشند و مساله آب را با عقلانيت نگاه و مديريت كنند.
وي بيان كرد: نكته دوم اين كه اهالي بلداجي مردمي انقلاب هستند كه در همين اعتراضات اخير هم حتي يك سخن ضدانقلابي نداشته و نسبت به مسوولان نظام، جمهوري اسلامي و چهارمحال و بختياري چيزي نگفتند كه اين اقدام آنان درخور ستايش است.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد يادآور شد: نكته سوم اين كه مسوولان استان همواره در مقام تلاش براي گره گشايي از كارها و خدمت به مردمند و اگر جايي قصوري صورت گرفته، عمدي نبوده و از روي غفلت بوده است.
وي عنوان كرد: در حوادثي مانند بلداجي، هر دو طرف بايد موقعيت همديگر را درك كرده و به يكديگر كمك عملي كنند و در چنين مواقعي مسوولان زمينه تحريك مردم را فراهم نكنند و مردم نيز تابع قانون باشند چرا كه در نظام جمهوري اسلامي ايران هميشه راه قانون براي احقاق باز است و نيازي به خشونت نيست.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تأكيد كرد: چهارمين نكته اينكه در چنين زمان هايي رسانه هاي بيگانه به دنبال مقاصد شوم خود هستند اما مردم ما ،از رسانه هاي بيگانه و به ويژه شبكه بي بي سي خاطره خوشي ندارند.
نكونام تصريح كرد: اگر رسانه هاي بيگانه منتظرند تا با بزرگنمايي در اين حوادث بين مردم و مسوولان تفرقه بيندازند، بدانند كه اين آرزو را بايد با خودشان به گور ببرند.
وي بيان داشت: مردم استان همانند اهالي بلداجي اگر اعتراضي داشته باشند به مسوولان خود تعرض نمي كنند و خواسته هايشان را با ادب و نزاكت بيان مي دارند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد اضافه كرد: رسانه هاي بيگانه اگر هنر دارند مشكلات خودشان را رفع مي كردند.
وي عنوان داشت:تمامي مردم دنيا شاهد پايمال شدن حقوق بشر در نقاط مختلف دنيا مانند يمن، سوريه، فلسطين، افغانستان، عراق و كشمير و له شدن سياه پوستان آمريكا زير دست پليس نژادپرست اين كشور هستند.
نكونام اظهار كرد: با توجه به اين كه سازمان ملل متحد نيز زبان مستكبران شده، ضروري است تا رسانه هاي بيگانه در صورت داشتن هنر به رفع اين مشكلات بپردازند.
وي ادامه داد: اكنون مساله بلداجي با تدبير مسوولان و مردم كنترل شده و معترضان مي توانند از مجاري قانوني اعتراض خود را اعلام كنند تا به آن رسيدگي شود.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد با اشاره به پنجم مرداد 1358 سالروز اقامه نخستين نماز جمعه در جمهوري اسلامي ايران بيان كرد: پرداختن به اهميت اين موضوع نيازمند فرصت و زمان بيشتري است.
وي يادآور شد: بيست و سومين دوره طرح مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني نيز از سه شنبه پنجم مرداد 1395 در شهركرد آغاز خواهد شد.
7362/2097

سرخط اخبار استان‌ها