۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۰
کد خبر: 82158808
T T
۰ نفر
افتتاح نخستين سينماي هنر و تجربه شمال ايران در بابل

ساري- ايرنا- نخستين سينماي هنر و تجربه شمال ايران، شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان كشوري، استاني و چند تن از هنرمندان و فيلمسازان در مجتمع فرهنگي سينمايي بابل افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، مدير گروه سينمايي هنر و تجربه كشور در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: افتتاح اين مركز در بابل، فرصت خوبي براي جواناني است كه توانمندي و استعداد مناسبي در زمينه فيلم و هنر دارند و داراي ايده هاي نو در اين عرصه هستند.
امير حسين علم الهدي افزود: خوشبختانه ايران داراي جوانان خوبي است كه بايد فكر و ايده آنان مورد حمايت قرار گيرد و سينماي هنر و تجربه، بذرهايي است كه در آينده به نهال تنومند تبديل خواهد شد و ميوه هاي خوبي در عرصه فرهنگ و هنر اين سرزمين تحويل جامعه مي دهد.
وي ادامه داد: چنين مراكزي در سراسر كشور مي تواند در عرصه فرهنگ و سينما نسلي را تربيت كند كه سينماي ايران را رو به جلو سوق دهد و در عرصه هاي بين المللي هم بتواند فرهنگ غني كشورمان را به رخ جهانيان بكشاند.
علم الهدي گفت: بابل بعد از تهران، مشهد، اصفهان، شيراز و كرج به عنوان پنجمين شهرستان كشور است كه مركز سينمايي هنر و تجربه در آن افتتاح شده است كه اميدواريم تا پايان سال بتوانيم اين تعداد را به 10 يا 15 مركز در سراسر كشور برسانيم.
وي افزود : شهرهاي رشت، اهواز، بوشهر، كرمان، تبريز و سمنان از جمله شهرهايي هستند كه هم اكنون درخواست راه اندازي سينماي هنر و تجربه را دارند كه اميدواريم با بررسي امكانات و زيرساخت هاي اين شهرها تا پايان سال به آنان پاسخ مثبت داده شود.
مدير گروه سينماي هنر و تجربه كشور گفت: سينماي هنر و تجربه در كلان شهرهاي داراي بيش از يكصد هزار نفر جمعيت راه اندازي مي شود و از جمله شرايط راه اندازي آن داشتن امكاناتي مانند سالن نمايش و تجهيزات لازم است.
وي افزود: مجتمع فرهنگي سينمايي بابل، مكان بسيار مناسبي براي راه اندازي سينماي هنر و تجربه است و پيش بيني مي شود كه اين مكان يكي از پربيننده ترين مراكز در كشور باشد.
علم الهدي گفت: بابل شهرستاني فرهنگي با فيلمسازان جوان است كه افتتاح اين مركز مي تواند به رشد و توسعه فرهنگي شهرستان و استان مازندران كمك كند.
وي افزود: با افتتاح سينماي هنر و تجربه در بابل، اين مركز هر روزه از ساعت 15 تا 21 در دو نوبت فيلم براي علاقه مندان نمايش مي دهد.
درحاشيه اين مراسم از دو كارگردان جوان بابلي 'مهدي قربانپور' و 'محمدحسين مهدويان' تجليل شد.
شبد ** 7328/1654** 9122 **‌ 3404
۰ نفر