۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۲
کد خبر: 82158723
T T
۰ نفر
قطار شهري نجف آباد به خط دو متروي اصفهان متصل مي شود

نجفآباد، اصفهان- ايرنا- شهردار نجف آباد گفت: بر اساس پيش بيني صورت گرفته، قطار شهري مسير نجف آباد به اصفهان به خط شماره دو متروي اين كلانشهر متصل مي شود.

مسعود منتظري روز پنجشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: بنابراين شهروندان مي توانند با تغيير مسير به سمت خط يك مترو، دسترسي خوبي براي استفاده از ظرفيت قطارهاي سريع السير اصفهان به سمت تهران و شيراز و همچنين خط فرودگاه در آينده داشته باشند.
وي بدون اشاره به زمان آغاز عمليات اجرايي طرح قطار شهري نجف آباد - اصفهان اظهار كرد: اين طرح در آينده نزديك آغاز مي شود .
وي اظهار كرد: طرح قطار شهري نجف آباد به اصفهان با مشاركت راه آهن و بخش خصوصي به ميزان مساوي 50 درصد و همكاري شهرداري هاي واقع در مسير، اجرا خواهد شد.
وي برآورد هزينه براي اجراي اين پروژه را 12 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اجراي اين پروژه در جهت امنيت و آرامش مردم و كاهش هزينه ها، تصادف ها و آلودگي هاي زيست محيطي است.
وي به جايگزيني طرح ريل باس به جاي مترو اشاره و اضافه كرد: علاوه بر توليد همه بخش هاي آن در داخل كشور، هزينه تمام شده تجهيزات و زيرساخت هاي مورد نياز آن نيز بسيار با صرفه تر از مترو خواهد بود.
قطارهاي ريل باس بدون نياز به لكوموتيو و بصورت خودكشش است و براي مسيرهاي كوتاه و حومه اي شهرهاي بزرگ استفاده مي شود.
منتظري، اختصاص 15 هكتار از اراضي دانشگاه آزاد نجف آباد به دپوي(كارگاه) اصلي اين خط را در زمره امتيازهاي طرح دانست و گفت: با توجه به ظرفيت اين مركز آموزشي، برقراري يك خط مستقيم ارتباطي بين مركز استان و اين دانشگاه زمينه ساز رونق هر چه بيشتر شهر نجف آباد در حوزه مسائل علمي و دانشگاهي خواهد شد.
وي امكان اتصال شهرهايي مانند فولادشهر به خط قطار شهري نجف آباد به اصفهان را ديگر امتياز اين طرح دانست و افزود: قطار شهري از دانشگاه آزاد به ميدان بسيج، ميدان ميوه و تره بار، گلدشت و كهريزسنگ طي مسير كرده و تا چهارراه جهاد(صارميه) اصفهان ادامه مي يابد.
طبق قراردادي كه نيمه دوم سال 94 منعقد شد، راه آهن وظيفه ساخت ريل و تامين واگن هاي مورد نياز را عهده دار شده است و بخش خصوصي در ازاي اجراي ساير زيرساخت ها مانند ايستگاه هاي واقع در مسير و سازه هاي زيرگذر و روگذر از مجوز ساخت و بهره برداري از برخي مجموعه هاي تجاري و اداري بهره مند مي شود.
خط دو قطار شهري اصفهان به مسافت 23.5 كيلومتر، شهرك امام حسين(ع) در شمال شرق را پس از گذر از مركز اين كلانشهر به ميدان شهداي خميني شهر در غرب اصفهان متصل كند.
عمليات اجرايي اين طرح آغاز شده است و پيش بيني مي شود خط دو قطار شهري اصفهان سال 1400 به بهره برداري برسد.
شهرستان نجف آباد با 300 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري غرب اصفهان است.
غ-ك/6027/7137/3011

سرخط اخبار استان‌ها