۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82158225
T T
۰ نفر
عمليات آسفالت ريزي جاده تكاب - ايرانخواه آغاز شد

مهاباد- ايرنا- عمليات آسفالت‌ريزي جاده ايرانخواه در محور تكاب به سقز در جنوب آذربايجان غربي با حضور فرماندار تكاب از روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ايرنا، فرماندار تكاب در بازديد از عمليات آسفالت‌ريزي اين مسير گفت: جاده تكاب - دوراهي ايرانخواه در مسير تكاب به شهرستان سقز در استان كردستان پس از اتمام عمليات مسير گشايي و زيرسازي به طول 5.5 كيلومتر از امروز آسفالت‌ريزي مي‌شود.
ايرج ثقفي ادامه داد: براي احداث اين جاده تاكنون 12 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني هزينه شده و براي تكميل آن نيز 10 ميليارد ريال اعتبار ديگر مورد نياز است.
وي بيان كرد: با تكميل عمليات آسفالت ريزي جاده ايرانخواه علاوه بر سهولت تردد در مسير تكاب به سقز و بهبود ارتباط جاده اي استان‌هاي آذربايجان‌غربي و كردستان، 27 روستاي منطقه نيز از راه دسترسي مناسب بهره‌مند خواهند شد.
ثقفي اظهار كرد: با شروع عمليات آسفالت‌ريزي جاده تكاب ايرانخواه، يكي از آرزوهاي ديرينه مردم منطقه براي بهره مندي از يك راه مناسب پس از سالها محقق خواهد شد كه نقش مهمي در شكوفايي اقتصادي و حل بسياري از مشكلات شهرستان تكاب خواهد داشت.
جاده تكاب - دوراهي ايرانخواه به طول 25 كيلومتر، شهرستان تكاب در جنوب استان آذربايجان غربي را به شهرستان هاي سقز و ديواندره در استان كردستان متصل مي كند.
فرماندار تكاب ادامه داد: اين پروژه كه خدمتي از دولت تدبير و اميد به مردم شهرستان‌هاي تكاب، سقز و ديواندره محسوب مي‌شود، با اجراي راهبرد مديريت بدون پول و با مشاركت اداره راه و شهرسازي شهرستان تكاب اجرا مي‌شود.
ثقفي افزود: تكميل و آسفالت جاده تكاب – ايرانخواه علاوه بر تسريع و بهبود در حمل و نقل عمومي و بين شهري و دسترسي آسان روستائيان به مناطق شهري در استان‌هاي آذربايجان غربي و كردستان، توسعه و آباداني منطقه را نيز در پي خواهد داشت.
شهرستان تكاب با 78 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي و در مرز مشترك استان هاي آذربايجان شرقي، زنجان و كردستان واقع شده است.
7514/6185/1905