۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82158116
T T
۰ نفر
فني و حرفه اي گاليكش امسال حدود 100هزار نفر ساعت آموزش ارائه مي كند

گاليكش- ايرنا - رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان گاليكش گفت: تعهد امسال اين مركز براي ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي 72 هزار و 894 نفر ساعت مي باشد كه پيش بيني ميشود با توجه به افزايش فضاي آموزشي ومربيان اين رقم به حدود 100هزار نفر ساعت افزايش يابد.

محمد رضا ملكان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: در سال گذشته تعهد اين مركز، ارائه 58 هزار و 70 نفر ساعت آموزش رشته اي مختلف فني و حرفه اي بود ولي با تلاش هاي انجام گرفته، عملكرد مركز به 80 هزار و 87 نفر ساعت رسيد و در چهار ماه نخست امسال نيز 18 هزار و 500 نفر ساعت آموزش فني و حرفه اي در رشته هاي مختلف به متقاضيان ارائه شده است.
وي افزود: اين افراد در زمينه هاي صنعت، كشاورزي، خدمات و صنايع دستي در حوزه هاي روستايي، مركز ثابت ، جوار دانشگاه، ‌كمپ و پادگان توسط هشت مربي كارآزموده آموزش ديدند.
ملكان، تعداد آموزش ديدگاني كه از سال 93 به عنوان سال تاسيس مركز آموزش فني و حرفه اي گاليكش تاكنون موفق به كسب
مدرك مهارت شده اند را 811 نفر اعلام كرد و گفت از آموزش ديدگان، دو نفر در بخش دولتي و 52 نفر در رشته هاي خدماتي ، مراقبت و زيبايي و صنايع دوخت راهي بازار كار شده اند.
وي، آموزش در زمينه هاي برق، تعمير لوازم خانگي، موتورسيكلت، صنايع دستي، پرورش گياهان دارويي ،‌قارچ و صنعت ساختمان از جمله آموزش هاي مهارتي ارائه شده نام برد.
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان گاليكش در ادامه افزود: در سال جاري يك نمايشگاه از دست‌ آوردهاي كارآموزان اين شهرستان در روستاي فارسيان و در روز جمعه هفته جاري نيز نمايشگاهي در محل محوطه مسجد جامع مصلي نماز جمعه به مدت يك روز داير خواهدشد.
وي، كمبود فضاي آموزشي و فقدان ساختمان اداري مستقل را از مشكلات اين مركز اعلام كرد و گفت: در صورت تحقق وعده شوراي اسلامي شهر گاليكش براي در اختيار قرار دادن زمين، قول مساعد از سوي مسئولين ذيربط براي تامين بودجه ساخت ساختمان اداري و مركز آموزشي داده شده و مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
31 تير لغايت ششم مرداد به عنوان هفته ملي مهارت و آموزش هاي فني و حرفه اي نامگذاري شده است.
شهرستان گاليكش با حدود 65 هزار نفر جمعيت در شرق استان گلستان واقع است .
7481/1860