1300 دانشجو در مركز آموزش علمي كاربردي چابهار مشغول به تحصيلند

چابهار- ايرنا- رئيس مركز آموزش علمي كاربردي چابهار گفت: افزون بر هزار و 300 دانشجو هم اينك در مركز آموش علمي كاربردي اين شهرستان مشغول به تحصيلند.

ازير بلوچ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مركز آموزش علمي كاربردي چابهار وابسته به سازمان منطقه آزاد و تحت نظارت دانشگاه جامع علمي كاربردي رسما از سال 1388 فعاليت علمي خود را با پذيرش200 دانشجو در اين شهرستان آغاز كرده است.
وي گفت: 2 هزار و 800 دانشجو در 10 رشته تحصيلي تاكنون در مركز آموزش علمي كاربري منطقه آزاد چابهار دانش آموخته شدند.
وي ادامه داد: رشته هاي معماري، گردشگري، فني و حرفه اي، مهندسي فناوري اطلاعات، مديريتهاي امور بانكي، لجستيك بنادر، حسابداري، اموربانكي، تجارت الكترونيك، روابط و غيره در مقطع كارداني و كارشناسي داير است و علاقمندان بدون كنكور مي توانند ادامه تحصيل دهند.
رئيس مركز آموزش علمي كاربردي چابهار با بيان اينكه 97 مدرس و بيش از 40 كارمند در اين مركز آموزشي فعاليت مي كنند، خاطرنشان كرد: براي ماندگاري و كارآمدي بهتر بيش از 80 درصد نيروي انساني و مدرسان از بوميان اين منطقه هستند.
بلوچ ادامه داد: اين مركز مجهيز به 20 كلاس درس با تجهيزات كامل و آزمايشگاه، سايت كامپيوتر و امكانات آموزشي مورد نياز است.
وي گفت: مركز آموزش علمي كاربردي چابهار در زميني به مساحت سه هكتار و زيربناي مفيد سه هزار متر مربع نقش مهمي در تربيت نيروي انساني ماهر دارد.
وي بيان كرد: كارگاه اين مركز آموزشي نيز در زميني به مساحت 850 مترمربع با تجهيزات كامل آماده بهره برداري است.
رئيس مركز آموزش علمي كاربردي چابهار ادامه داد: رشته هاي برق ساختمان، تعميرات لوازم خانگي، برق صنعتي و جوشكاري مي توانند از كارگاه استفاده كنند.
بلوچ از همكاري و تعامل خوب مديرعامل و مديريت هاي سازمان منطقه آزاد چابهار قدرداني كرد و افزود: تمامي پيشرفت ها و موفقيت هاي مركز آموزش علمي كاربردي مرهون تلاش هاي دست جمعي مسئولان محلي است.
شهرستان چابهار از توابع استان سيستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعيت از شمال به شهرستانهاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زيباي چابهار واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، شش دهستان و 549 آبادي داراي سكنه تشكيل شده است.
3043 / /8005/6081