۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82157330
T T
۰ نفر

مازندران در یك قدمی خاموشی

۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82157330
مازندران در یك قدمی خاموشی

ساری- ایرنا- مدیرعامل شركت توزیع برق مازندران گفت كه گرمای روزهای اخیر در استان باعث شده تا میزان مصرف برق مشتركان از حد پیش بینی شده فراتر رفته و به مرز هشدار برسد.

قاسم شهابی روز چهارشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از طرح خروجی های جدید 20 كیلو ولت پست كمپكت بابكان شهرستان آمل درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ادامه روند گرما در روزهای آینده و افزایش مصرف سبب می شود تا انتقال برق به همه مشتركان استان با مشكل مواجه شود .
وی ادامه داد : هرچند اكنون مصرف یكهزار و 500 مگاواتی برق در مازندران در مرز هشدار جدی است ، اما اگر گرمای هوا در روزهای آینده ادامه یاد و مصرف برق هم به یكهزار و 600 گاوات برسد ، مشكل ساز خواهد شد. مدیرعامل شركت توزیع برق مازندران با اشاره به اینكه تا هفته گذشته میزان مصرف برق در استان حدود 700 مگاوات بود ، گفت كه میزان مصرف در هفته جاری بیش از دو برابر شده و شبكه های توزیع در این هفته مصرف یكهزار و 500 مگاواتی را تجربه كردند.
استان مازندران دارای دو شركت توزیع برق تحت عنوان مازندران و غرب استان در شهر ساری و نوشهر است.
** وسایل خنك كننده 60 درصد مصرف برق مشتركان مازندرانی
شهابی از وسایل خنك كننده به عنوان مهم ترین مصرف كننده برق در مازندران یاد كرد و گفت : اكنون حدود 60 درصد مصرف برق مشتركان مازندرانی مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است كه در روزهای اخیر حدود 800 مگاوات بوده است.
وی افزود : بر اساس داده های آماری شركت توزیع برق مازندران ، از اوایل خرداد تاكنون بیشترین مصرف برق مشتركان در ساعت 15 اتفاق افتاد كه یكهزار و 442 مگاوات بوده است.
مدیرعامل شركت توزیع برق مازندران ، خواستار توجه جدی مشتركان برق نسبت به مصرف صحیح و صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار بویژه در فصل تابستان شد.
شهابی همچنین از شهروندان استان به خصوص سازمان های دولتی و خصوصی و بانك ها خواست تا یك ساعت قبل از پایان وقت اداری وسایل سرمایشی را خاموش و در صورت امكان از روشن نگه داشتن لامپ ها و وسایل برقی در این ساعات خودداری كنند .
شركت توزیع برق مازندران پیش از این ساعات اوج مصرف در استان را در دو زمان متفاوت و از ساعت 12 تا 15 و 19 تا 23 اعلام كرده است.
این شركت همچنین اعلام كرده است كه به ازای هر درجه افزایش دما ، حدود 90 تا 100 مگاوات مصرف برق افزایش می یابد كه با مدیریت بهینه مصرف و كنترل آن از جمله تنظیم درجه حرارت وسایل سرمایشی حداقل 10 درصد می توان در میزان مصرف صرفه جویی كرد. ش
ركت توزیع برق مازندران بیش از 736هزار مشترك خانگی، عمومی، كشاورزی و صنعتی دارد. مازندران دارای حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است.
7327/1654
۰ نفر