۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82155542
T T
۰ نفر
جايگاه ورزش به عنوان مولفه چند وجهي در توسعه بايد تقويت شود

اراك - ايرنا - فرماندار شازندگفت: جايگاه ورزش به عنوان مولفه اي چند وجهي در توسعه و ابزاري كارآمد در تقويت نشاط، سلامت فردي و اجتماعي و ايجاد همگرايي جمعي بايد ارتقا يابد.

غلامعباس ميرزائي روز سه شنبه در نشست شوراي ورزش همگاني شهرستان شازند افزود: ورزش از موضوعاتي است كه در مهار آسيب هاي اجتماعي و حفظ و تقويت سلامت روحي و جمسي افزاد نقش اساسي دارد.
وي گفت:با راهبري اصولي در حوزه ورزش مي توان بسياري از اهداف كمي و كيفي توسعه را رشد داد و نبايد از اين ظرفيت موثر غفلت كرد.
وي افزود: ورزش در باروري استعدادها و تعليم و تربيت از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين مسئله جايگاه ورزش را با اهميت جلوه مي دهد چراكه توسعه ورزش در هر مجموعه اي شاخص هاي ديگر را در بر مي گيرد.
ميرزائي بر بسيج ظرفيت نهادهاي مختلف در شوراي ورزش تاكيد كرد و گفت: ورزش يك نشاط و يك حركت جمعي و فرهنگي در جامعه است و همه بايد با همه امكانات براي تقويت رشته هاي ورزشي در اين شهرستان به سهم خود حساس و مسئول باشند.
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان نيز در سخناني بر همكاري شهرداري ها و دهياري ها براي تقويت ورزش همگاني در شهرها و روستاها تاكيد كرد و خواستار برگزاري همايش هاي پياده روي خانوادگي و ترويج ورزش هاي بومي و محلي در شد.
اميد رجبي گفت: 38 هيات ورزشي در اين شهرستان به صورت سازمان يافته در امر ورزش فعاليت دارند و به واسطه اين فعاليت ها امسال، شش ورزشكار شازندي در رشته هاي كاراته، ورزش باستاني، دو و ميداني، فوتسال و واليبال عنوان قهرماني آسيايي را كسب نموده اند.
وي توضيح داد: مايه افتخار است كه ورزشكاران اين خطه از ايران اسلامي در عرصه هاي بين المللي ورزش، پرچم نظام مقدس جمهوري اسلامي را به اهتزاز در مي آورند و براي اعتلاي ورزش كشور كسب مدال مي كنند.
در اين نشست مقرر شد شهرداري ها و دهياري هاي شازند در برگزاري همايش هاي پياده روي و مسابقات بومي و محلي با اداره ورزش و جوانان شهرستان همكاري كنند.
/6013/7111