۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82155350
T T
۰ نفر

كاهش 20 درصدی حوادث رانندگی در یزد

۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82155350
كاهش 20 درصدی حوادث رانندگی در یزد

یزد - ایرنا- فرمانده انتظامی یزد از كاهش 20 درصدی حوادث رانندگی در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد .

به گزارش ایرنا سردار ایرج كاكاوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین طی این مدت آمار مصدومین 22 و افراد متوفی 20 درصد كاهش یافته است .
وی علت كاهش آمار تصادفات و مصدومان استان را فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی ، همكاری مردم و رانندگان و انجام برخی برنامه های اصلاحی در سطح جاده ها و معابر ذكر كرد .
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در سه ماهه امسال با اقدامات پیشگیری و فعالیت های نظارتی شاهد كاهش 13 درصدی سرقت ها در استان بودیم .
كاكاوند در ادامه به موضوع مواد مخدر به عنوان وظیفه مهم این نیرو در برخورد با سوداگران مرگ اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته 34 تن انواع مواد مخدر در استان كشف شد.
وی گفت: پاكسازی محلات و مناطق مختلف ، شناسایی و دستگیری معتادان و همچنین پیگیری در راه اندازی كمپ ترك اعتیاد جزو برنامه های انجام گرفته است .
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در سال گذشته در شناسایی و دستگیری اتباع خارجی، رشد 50 درصدی اتفاق افتاده است .
كاكاوند افزود: روزانه بصورت میانگین یك هزار و 200 نفر با مركز فوریت های پلیس در حوزه های مختلف اجتماعی تماس می گیرند .
وی به اهمیت فضای مجاری و هوشیاری آحاد مردم در قبال ان اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته یزد در شناسایی پرونده های مهم در حوزه مجازی، یزد مقام برتر كشور را كسب كرد .
این مسئول بر اهمیت نقش آموزش و فرهنگ سازی با همكاری دستگاه های مختلف و رسانه های گروهی تاكید كرد .
كاكاوند در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران استان پاسخ داد .
7536/ 6197