۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82155143
T T
۰ نفر
صادرات یك میلیون و 200 هزار تن كالا از گمرك خرمشهر و شلمچه طی سال جاری

آبادان - ایرنا - مدیر كل گمرك خرمشهر از صدور یك میلیون و 200 هزار تن كالا از گمرك خرمشهر و شلمچه از ابتدای سال جاری تاكنون به خارج از كشور خبر داد.

عارف باوی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش كالاهای صادر شده از گمرك خرمشهر و شلمچه در سال جاری را 250 میلیون دلار اعلام كرد و افزود:این میزان كالا از مرزهای دریایی و زمینی به كشورهای حاشیه خلیج فارس و كشور عراق صادر شده است.
وی اظهار داشت:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی به كمك سامانه جامع گمركی صادرات كالا از بندر خرمشهر و مرز زمینی شلمچه روان سازی شده است و مشكلی در صادرات كالاهای غیر نفتی نیست.
باوی عمده كالاهای صادراتی از گمرك خرمشهر و شلمچه را سیمان، گچ، قلوه سنگ،كاشی، آهن آلات ساختمانی، میوه و تره بار و لبنیات اعلام كرد و بیان داشت:میزان صادرات كالا در چهار ماه سالجاری از بندر خرمشهر و شلمچه رشد قابل قبولی داشته است.
گمرك خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود ۶۰ مایل فاصله دارد.
اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از دیر باز متكی به فعالیت های حمل و نقل آبی ، خشكی و بازرگانی بوده است.
بنادر آبادان و خرمشهر از زیر ساخت های مناسب بازرگانی برخوردار است.
قرار گرفتن آبادان و خرمشهر در كنار آب شیرین اروندرود و كارون موقعیت بین المللی، تجاری و صنعتی نزدیكی به كشورهای حوزه خلیج فارس و امنیت آبراه اروندرود برای كشتیرانی از فرصت هایی است كه بازرگانان می توانند كالاهای خود را به این بنادر وارد كنند.
3015/6125