۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82152716
T T
۰ نفر

آغاز جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82152716
آغاز جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری

تهران- ایرنا- جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری امروز یكشنبه 27 تیرماه در میان استقبال كودكان، نوجوانان و خانواده های آنها آغاز به كار كرد.

مدیر ترویج علم موزه علوم و فناوری روز یكشنبه در حاشیه افتتاح جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، استقبال شهروندان در روز نخست این جشنواره را غیرقابل انتظار توصیف كرد و گفت: امروز شاهد استقبال و توجه خانواده ها به شركت در برنامه های جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری بودیم و با توجه به پیش ثبت نام های صورت گرفته، انتظار داریم این استقبال در هفته ها و ماه های آتی نیز ادامه یابد.
صونا آقابابایی، زمان فعالیت جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری را تا 11 شهریورماه ذكر كرد و افزود: برنامه های جشنواره، از یكشنبه تا پنجشنبه هر هفته در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و عصر 13 تا 16 در نمایشگاه دائمی موزه واقع در ساختمان سابق كتابخانه ملی برگزار می شوند.
به گفته وی علاقمندان می توانند به صورت فردی، گروهی و خانوادگی در این جشنواره شركت كنند.
آقابابایی در تشریح برنامه های جشنواره تابستانه موزه علوم و فناوری اظهار داشت: برگزاری میزهای علمی یكی از برنامه های این جشنواره است كه طی آن، آزمایش های مختلف در زمینه های شیمی، فیزیك و دیگر علوم با حضور و مشاركت بازدیدكنندگان اجرا می شود و آموزش ها متناسب با سن و سطح تحصیلات مخاطبان خواهد بود.
مدیر ترویج علم موزه علوم و فناوری برگزاری كارگاه های آموزشی متنوع در حوزه های رباتیك، نجوم رصدی، داستان نویسی علمی-تخیلی، قصه خوانی برای كودكان، بازیافت، تئاتر عروسكی، ساخت ابزار علمی، آموزش و ساخت ساعت آفتابی، آزمایش های شیمی و فیزیك و نمایش فیلم علمی را از دیگر برنامه های این جشنواره تابستانه عنوان كرد.
وی ادامه داد: برخی كارگاه های آموزشی برای اولین بار در این جشنواره به اجرا درمی آید؛ به عنوان مثال، كارگاه قصه گویی علمی برای كودكان زیر 13 سال برگزار می شود كه در آن، 'گرشاسب' شخصیت اسطوره ای ایران زمین طی ماجراجویی هایی كه كودكان بازدیدكننده نیز در آن شركت دارند با استفاده از ابزارهای علمی قدیم و جدید، مراحل مختلف سفر خود را پشت سرمی گذارد و بر مشكلاتش غلبه می كند.
آقابابایی یادآور شد: كودكان شركت كننده در كارگاه داستان نویسی علمی-تخیلی جشنواره نیز با مباحث تنوع زیستی، حفظ محیط زیست و بازیافت به صورت عملی آشنا خواهند شد و بخشی از برنامه ها نیز به صورت معرفی شخصیت و زندگی دانشمندان قدیم ایران توسط بازیگرانی با گریم و ظاهر این دانشمندان در محوطه موزه ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: برخی از برنامه های جشنواره تابستانه نیز در محوطه باز موزه علوم و فناوری برگزار می شود كه ساخت ساعت آفتابی، رصد با چتر آسمان نما و ساخت حباب در ابعاد غیرمعمول كه اندازه آنها به دو متر هم می رسد از جمله این برنامه های مفرح برای كودكان است.
آقابابایی از اعمال تخفیف 50 درصدی شركت در جشنواره تابستانه برای دانش آموزان، دانشجویان و بازدیدكنندگان گروهی خبر داد و گفت: علاقمندان به شركت در این جشنواره حتما باید از قبل ثبت نام كنند و امكان ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر از طریق مراجعه به سایت www.irstm.ir فراهم است.
علمی**1055**1834
۰ نفر