۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۸
کد خبر: 82149230
T T
۰ نفر
توسعه نیروی انسانی اساسی ترین نیاز آموزش و پرورش است

كرمان - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان كرمان گفت: توسعه نیروی انسانی و معیشت فرهنگیان اساسی ترین نیاز آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا حسین امیری خامكانی روز پنجشنبه در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان با مدیركل و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان كرمان افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در صدد رفع مشكلات فرهنگیان در كمیسیون های مجلس هستند.
وی همچنین با اشاره به اینكه نوسازی و بازسازی فضای فیزیكی مدارس در حوزه مسئولیت آموزش و پرورش نیست گفت: در یك دوره از صندوق توسعه فرهنگیان هزینه ‌ای برای مقاوم ‌سازی مدارس استان كرمان اخذ شد.
نماینده مردم كهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ترك تحصیل 2 هزار دانش آموز كرمانی طی سالهای گذشته افزود: بخش اعظم دانش آموزان ترك تحصیل كرده از حوزه كهنوج و رودبار جنوب بوده اند.
احمد حمزه ای افزود: مردم به دلیل مشكلات مالی از فرستادن فرزندان خود به مدارس جلوگیری می كنند.
وی خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به مدارس جنوب استان كرمان شد و افزود: 80 درصد از كودكان و دانش آموزان شهر كهنوج مشكل سوء تغذیه دارند.
وی همچنین اظهار كرد: متاسفانه در تقسیم نیروهای فرهنگی در مناطق مختلف بومی گری رعایت نمی شود.
احمد حمزه ای با اشاره به اینكه رمشك محروم ترین منطقه استان كرمان است تصریح كرد: نیروی بومی منطقه رمشك نباید به حوزه بم و ریگان منتقل شود.
وی بیان كرد: مدارس دخترانه جنوب استان كرمان از داشتن حصار محروم هستند.
وی همچنین با تاكید بر لزوم كیفیت گرایی در آموزش و پرورش گفت: آمار كمترین میزان قبولی دانش آموزان این استان در كنكور سراسری از آن دانش آموزان منطقه جنوب كرمان است.
وی با اشاره به وجود فضاهای نامناسب آموزشی در جنوب استان كرمان تاكید كرد: مدارس كپری در جنوب كرمان باید طی حركتی جهادی جمع آوری شوند.
7429/3029