۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82148806
T T
۰ نفر

هوای اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفت

۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82148806
هوای اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفت

اصفهان- ایرنا- وضعیت هوای كلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه به سبب افزایش ریزگردها در وضعیت قرمز قرار گرفت و برای عموم شهروندان این خطه ناسالم شد.

به گزارش ایرنا، وضعیت افزایش ریزگردها در هوای اصفهان به گونه ای است كه مركز بهداشت استان به شهروندان این خطه توصیه كرد تا حد امكان از خانه های خود خارج نشوند.
مركز پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وضعیت كیفی هوای اصفهان در 24 ساعته گذشته تا صبح امروز پنجشنبه را در شرایط ناسالم برای عموم اعلام كرد.
كارشناس ارشد بهداشت محیط مركز بهداشت استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: وضعیت كیفی هوا به دلیل عبور ریزگردها در شرایط هشدار قرار دارد و برای همه افراد جامعه ناسالم است.
حشمت الله مرادپور افزود: به همین دلیل به همه مردم به ویژه بیماران قلبی عروقی و آسم، زنان باردار، كودكان و افراد مسن توصیه می شود كه از حضور و تردد غیر ضروری در معابر عمومی و فضای باز شهری خودداری كنند.
وی ادامه داد: همچنین لازم است در و پنجره های خانه ها بسته باشد و ازتهویه مطبوع هوا یا كولر استفاده شود.
این كارشناس بهداشت محیط گفت: اگر افرادی ناگزیر به حضور در فضای باز شهری در این شرایط هستند باید از ماسك های استاندارد برای كنترل ریزگردها استفاده كنند.
ذرات گردو غبار با قطر كمتر از دو و نیم میكرون به ریه انسان نفوذ می كند و باعث ایجاد بیماری های تنفسی می شود.
كیفیت هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص آلودگی هوا و بر اساس اعلام مركز پایش حفاظت محیط زیست تا صبح امروز پنجشنبه عدد 159 (AQI) را نشان می دهد.
این رقم دیروز در كلانشهر اصفهان 167 (AQI) و در شرایط ناسالم برای عموم بود.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از 0 تا 50 هوای خوب، 51 تا 100 هوای متوسط ، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم، 201 تا 300 خیلی ناسالم، 301 تا 500 خطرناك است.
پدیده ریزگردها از چند روز گذشته از مرزهای غربی وارد كشور شده و استان های زیادی را درگیر كرده است.
ت/3011/ 6022
۰ نفر