۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82148795
T T
۰ نفر
شوراي حل اختلاف ويژه ايثارگران در اصفهان راه اندازي مي شود

اصفهان - ايرنا - با موافقت دادگستري استان، شوراي حل اختلاف ويژه ايثارگران در اصفهان تشكيل و راه اندازي مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از اداره كل دادگستري استان اصفهان، اين تصميم در ديدار اعضاي هيأت مديره انجمن همبستگي ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا با رئيس كل دادگستري استان اتخاذ شد.
در اين ديدار مقرر شد با صدور ابلاغ براي منتخبين و افراد واجد شرايط، اين شعبه از شوراي حل اختلاف در اصفهان راه اندازي و شروع بكار نمايد.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان در اين ديدار با پيشنهاد تشكيل شوراي حل اختلاف ويژه ايثارگران با هدف پيشگيري و كاهش ورودي پرونده به محاكم موافقت كرد و گفت: هر گونه تلاش در راستاي كاهش ورودي پرونده به محاكم و دادگستري استان، كمك به اهداف عالي نظام و قوه قضاييه است.
احمد خسروي وفا افزود: انجمن همبستگي ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا مي تواند با بهره گيري از ظرفيت هاي علمي، ديني و اعتقادي اعضاي خود با حفظ جايگاه و شأن ايثارگران منشأ خدمات براي ايشان باشد و همچنين با جلوگيري از ورود پرونده به محاكم باري از دوش دستگاه قضايي استان بردارد.
رئيس دستگاه قضايي استان اصفهان بر اصلاح ذات البين با بهره گيري از ظرفيت كدخدا منشي تاكيد كرد و ريش سفيدي را وظيفه اصلي شوراهاي حل اختلاف دانست.
وي ايثارگران و خانواده هاي معظم شهدا را سرمايه هاي ارزشمند نظام دانست و گفت: ايثارگران پيشگامان انقلاب و حق بزرگي بر گردن ملت دارند زيرا شجاعانه و خالصانه و براي كسب رضاي خدا و حفظ ارزش ها از تماميت كشور دفاع كردند و جان و هستي خود را در طبق اخلاص نهادند.
خسروي وفا، حمايت و حفظ شأن ايثارگران، جانبازان و خانواده هاي معظم شهدا را وظيفه آحاد ملت دانست و گفت: خدمت و تلاش در اين راستا در مقايسه با جانفشاني ايثارگران، جانبازان و خانواده هاي معظم شهدا، ناچيز است و نمي تواند پاسخگوي زحمات اين عزيزان باشد.
2093