۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82148793
T T
۰ نفر
4280 پروژه نيمه تمام ورزشي روي دست دولت تدبير و اميد

كرمان - ايرنا - وزير ورزش و جوانان گفت: اين وزارتخانه با حجم عظيمي از پروژه هاي كلنگ خورده و رهاشده مواجه است به طوري كه اكنون چهار هزار و 280 پروژه نيمه كاره در بخش ورزش روي دست دولت مانده است.

به گزارش ايرنا محمود گودرزي روز پنجشنبه در نشست با اعضاي مجمع نمايندگان استان كرمان افزود: اگر به طور ميانگين براي هر پروژه 20 ميليارد ريال اعتبار نياز باشد براي اتمام پروژه هاي نيمه تمام بخش ورزش موجود در كشور حدود 80 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي گفت: در حالي كه اعتبار بخش ورزش يكهزار ميليارد ريال است و با اين حساب زمان زيادي براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام كشور نياز است.
وزير ورزش و جوانان گفت: تلاش كرديم سرانه ورزشي كشور را به يك متر برسانيم و اكنون سرانه كشور به طور متوسط 70 سانتيمتر است كه در آينده به ميزان مورد نظر خواهد رسيد.
وي بيان كرد: درصد هستيم اعتدال در توزيع امكانات را در تمامي مناطق كشور توسعه دهيم.
گودرزي گفت: سعي شده از ابتداي آغاز به كار دولت تدبير و اميد اقدامات موثري در حوزه ورزش كشور انجام شود و اميدواريم اين اتفاقات خوب با همكاري دولت و مجلس تداوم پيدا كنند.
وي افزود: در سايه همدلي و همزباني و وحدت موجود در كشور مطمئنا اتفاقات خوبي در ورزش و ساير حوزه ها رخ خواهد داد.
وزير ورزش و جوانان با اشاره به محروميت بخشي از مناطق كشور اظهار كرد: اينها محروميت هاي تاريخي هستند كه از گذشته وجود داشته اند.
وي گفت: تلاش كرديم از ابتداي كار نگاهي آمايشي به تمام حوزه ها داشته باشيم و آمايش نگاهي علمي مبتني بر برخي شاخص ها مانند گرايش منطقه اي، آب و هوا و غيره است كه موجب شده در زمينه توزيع امكانات توجه بيشتري به مناطق محروم شود.
گودرزي تصريح كرد: نگاه بدون آمايشي كه در گذشته وجود داشت موجب شده بر حسب ارتباطات انساني و سياسي، يك نماينده بخشي از امكانات را به سمت منطقه خود سوق بدهد.
وزير ورزش و جوانان امروز (پنجشنبه) وارد كرمان شد و در ادامه اين سفر به شهرستان سيرجان در 175 كيلومتري غرب استان مي رود.
بازديد از مجموعه هاي ورزشي امام علي (ع)، محمودآباد و گل گهر سيرجان، شركت در نشست شوراي ورزش سيرجان، افتتاح سالن ورزشي نجف شهر، بازديد از پروژه در دست احداث استخر بردسير و بازديد از سالن ورزشي در دست احداث دشتكار از توابع بردسير از برنامه هاي سفر يك روزه وزير ورزش و جوانان به استان كرمان است.
7429/3028