۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82148661
T T
۰ نفر
بازدید استاندار خوزستان از حوزه های امتحانی آزمون سراسری دانشگاهها

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان در نخستین روز از برگزاری آزمون سراسری 95 دانشگاههای كشور در حوزه های امتحانی دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت.

غلامرضا شریعتی پنجشنبه با حضور در حوزه امتحانی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در استان خوزستان 61 هزار دانش آموز در كنكور 95 شركت كردند كه این امر مهم ایجاب می كند برای دلگرمی دانش آموزان و خانواده ها در حوزه های امتحانی حضور یابیم و از نزدیك از نحوه برگزاری آزمون دیدن كنیم.
وی افزود: دانش آموزان خوزستانی در 26 حوزه امتحانی و در 22 شهرستان به رقابت می پردازند كه 12 هزار نفر از این دانش آموزان در دانشگاه شهید چمران اهواز امتحان می دهند.
شریعتی ضمن تشكر از برگزار كنندگان آزمون سراسری كنكور 95 گفت: حوزه های امتحانی این آزمون همچنین در نواحی آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی خوزستان وجود دارد كه به نحو شایسته ای در حال برگزاری است.
استاندار خوزستان با بیان اینكه ارتقاء رتبه علمی استان یكی از اولویت های كاری مسئولان استانی است، اظهار كرد: با تشكیل شورای آموزش و پرورش و حمایت از اعتبارات این ارگان و سهمی كه از عوارض شهرداری دارد، پیگیر ارتقای آموزش و پرورش استان و به تبع رتبه علمی استان هستیم.
وی یكی از مشكلات آموزش و پرورش در استان را مدارس دو زبانه دانست و افزود: با توجه به این امر، ثبت نام در مدارس پیش دبستانی در خوزستان اجباری شد و امیدوارم با این روند شاهد ارتقای آموزش و پرورش استان در سال های آینده باشیم.
آزمون كنكور سراسری گروه های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه، گروه هنر بعد از ظهر پنجشنبه، گروه علوم تجربی صبح جمعه و زبان های خارجه بعد از ظهر جمعه برگزار می شود.
در دانشگاه شهید چمران این آزمون در دانشكده های علوم، اقتصاد، فنی و مهندسی، ادبیات، علوم تربیتی، الهیات و علوم ریاضی برگزار می شود.
7148/6064