۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82148535
T T
۰ نفر
آغاز برنامه هاي جذاب فرهنگي و هنري در نوار ساحلي آستارا

آستارا - ايرنا - برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري توسط سپاه ناحيه آستارا در دو طرح سالمسازي سفير اميد و صدف آغاز شد.

فرمانده سپاه مقاومت ناحيه آستارا شامگاه چهارشنبه در حاشيه آيين افتتاحيه اين برنامه ها به خبرنگار ايرنا گفت: ارتقا و اعتلاي ارزش هاي ناب و مقدس اسلامي از جمله اهداف اصلي برنامه هاي فرهنگي و هنري در سطح سواحل است.
سرهنگ پاسدار محمدعلي عليزاده افزود: اين برنامه ها در يك فضاي شاد و صميمي و با استقبال شهروندان و مسافران برگزار مي شود.
وي آشنايي با راه و مرام شهدا را براي نسل جوان لازم برشمرد و اضافه كرد: در اثناي اين برنامه ها وصيت نامه هاي شهداي گلگون كفن نظام جمهوري اسلامي قرائت مي شود.
عليزاده اظهار كرد: وصيت نامه هاي شهدا به مانند چراغ هدايت گر مي تواند انسان ها را از مسير ضلالت به سمت نور و حقيقت راهنمايي كند.
وي فرهنگ سازي مقوله عفاف و حجاب را از ديگر برنامه هاي سپاه در سطح سواحل خواند و گفت: بدحجابي از جمله پديده هاي شوم تهاجم فرهنگي دشمن مي باشد كه شايسته است نهادهاي فرهنگي در راستاي نهادينه ساختن بحث عفاف و حجاب سپاه پاسداران را ياري كنند.
فرمانده سپاه آستارا با اشاره به اينكه برنامه هاي فرهنگي و هنري سپاه ناحيه آستارا در سواحل اين شهرستان تا پايان فصل تابستان ادامه دارد، افزود: واحد فرهنگي و اجتماعي سپاه آستارا براي چهارمين سال پياپي است كه اين برنامه ها را در دو طرح سالمسازي دريا برگزار مي كند.
وي اضافه كرد: در قالب اين برنامه ها نمايشگاه هايي شامل غرفه هاي عفاف و حجاب ، ايستگاه ورزش و سلامت ، غذاهاي سنتي ، هنرهاي تجسمي و صنايع دستي ، طب سنتي و سبك زندگي اسلامي و مركز مشاوره ديني عرضه محصولات فرهنگي و كتاب در دو طرح سالمسازي داير است.
سرهنگ علي‌زاده اضافه كرد: تا پايان شهريورماه شش گروه هنري نيز با اجراي ميان پرده طنز و برگزاري مسابقه در بين شركت كنندگان فضايي شاد را براي شهروندان و مسافران خلق مي كنند.
وي ادامه داد: برگزاري جشنواره هايي با عناوين غذاهاي محلي ، بادبادك ها و جشنواره مجسمه هاي شني نيز جزو برنامه هاي پيش بيني شده است.
شهرستان آستارا با 18 و نيم كيلومتر نوار ساحلي داراي سه طرح سالمسازي دريا يكي به نام طرح صدف در هفت كيلومتري شهر آستارا و در روستاي سيبلي ، ديگري طرح سالمسازي لوندويل و ديگري سفير اميد در ساحل خود شهر آستارا است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در مرز با جمهوري آذربايجان و در مسير جاده اي شمالغرب كشور يكي از 20 شهر گردشگرپذير ايران محسوب مي شود.
2007/7105