۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82147816
T T
۰ نفر

رویترز: قیمت جهانی طلا اندكی بالا رفت

۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82147816
رویترز: قیمت جهانی طلا اندكی بالا رفت

تهران- ایرنا- خبرگزاری انگلیسی «رویترز» از افزایش اندك قیمت طلا در امروز (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا از رویترز، با كاهش فشار فروش اوراق بهادار طلا در سه شنبه كه بهای فلز زرد را تقریبا به كف قیمت دو هفته ای رساند، برخی سرمایه گذاران امروز بار دیگر به بازار بازگشتند تا با خرید طلا از ارزان شدن نرخ فلز زرد بهره برداری كنند.
بازگشت امروز سرمایه گذاران به بازار طلا در حالی اتفاق افتاد كه افزایش شاخص بازارهای سهام سبب افزایش ریسك پذیری در بازارها شده است.
با افزایش شاخص سهام، معمولا سرمایه گذاران ریسك پذیرتر می شوند و از بازار طلا به سوی بازار سهام می روند.
شاخص سهام آسیا امروز بالاترین ركورد امسال را ثبت كرد، زیرا رشد اقتصادی خوب آمریكا و سیاست های مناسب اقتصادی كه برخی كشورها اتخاذ كردند، سبب افزایش ریسك پذیری سرمایه گذاران و روی آوری آنها به بازار سهام شد.
قیمت تحویل فوری طلا پس از آنكه دیروز (سه شنبه) با 1.7 درصد كاهش نسبت به روز پیش از آن به یك هزار و 327 دلار و 30 سنت در هر اونس رسید و كمترین قیمت میان روزی از 24 مه (11 خرداد) را تجربه كرد، در ساعت 06:50 چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.7 درصد بالا رفت و به یك هزار و 341 دلار در هر اونس رسید.
در بازار كامكس نیویورك نیز قیمت طلا پس از كاهش 1.6 درصدی سه شنبه، امروز در ساعت یاد شده با 0.5 درصد افزایش نسبت به دیروز به یك هزار و 341 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.
«مارك تو» رییس بخش تحقیقات گروه مالی «وینگ فانگ» هنگ كنگ، گفت: هر گاه طلا زیر یك فشار كوتاه مدت قرار گیرد، قیمت یك هزار و 330 دلار می تواند قیمت مناسبی برای بازگشت سرمایه گذاران خوشبین اما مردد به بازار باشد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (چهارشنبه) از فروكش كردن پیامدهای تصمیم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا خبر داد و به ایرنا گفت: قیمت جهانی طلا به تدریج در حال بازگشت به روند عادی خود است.
وی افزود: با توجه به ثبات اقتصادی حاكم بر بیشتر بازارهای جهانی، شاخص های اقتصادی مثبت در بسیاری كشورها و افزایش ارزش سهام، قیمت طلا روند نزولی در پیش گرفته و در هفته گذشته 22 دلار كاهش یافته است.
امروز (چهارشنبه) نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 11 دلار و 30 سنت كاهش قیمت نسبت به سه شنبه، یك هزار و 342 دلار و 20 سنت اعلام شد.
هر قطعه سكه طلای بهار آزادی طرح جدید نیز با 130 هزار ریال افت قیمت در همسنجی با دیروز، 11 میلیون و 20 هزار ریال در بازار آزاد داد و ستد شد.
اقتصام**1063**1961
۰ نفر