۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82147659
T T
۰ نفر
هنرستان ها محلی برای پرورش نخبگان مهارتی هستند

مشهد- ایرنا- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: هنرستانها محلی برای پرورش و آموزش نخبگان مهارتی در كشور هستند.

علی زرافشان روز چهارشنبه در آیین پایانی چهاردهمین دوره مسابقات علمی، كاربردی هنرستان های كار و دانش كشور در مشهد گفت:دستان توانمند كارآموزان هنرستان ها برای حركت چرخ توسعه كشور با شتاب بیشتر، نیازمند ذهن های خلاقی است كه خوشبختانه چنین ظرفیتی وجود دارد.
وی با بیان اینكه نیروی انسانی عاملی كلیدی در تحقق توسعه است، افزود:به همین دلیل باید دانش، مهارت و نگرش لازم در نیروی انسانی ایجاد شود زیرا تولید سرمایه انسانی با نیروی انسانی توانمند معنا می یابد.
وی افزود: در حقیقت سرمایه انسانی عاملی كلیدی برای به فعلیت رساندن سایر سرمایه های كشور است.
وی اظهار كرد: از جمله ضرورت ها برای دستیابی به توسعه همه جانبه، تعلیم و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند برای دسترسی به اهداف افق 1404 است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش این وزارتخانه به عنوان بزرگترین دستگاه تولید كننده نیروی كارآمد و آینده ساز در كشور، افزود: تقویت و توسعه آموزش های فنی و مهارتی از اولویت های این دستگاه به منظور تامین و تضمین آینده كشور است.
زرافشان بیان كرد: نخستین گروه دانش آموختگان آموزش و پرورش كه وارد بازار كار می شوند هنرجویان رشته های كار و دانش هستند.
وی بیان كرد: برگزاری مسابقات علمی - كاربردی هنرجویان كارودانش كشور فرصتی برای جامعه است كه به ظرفیت های آنان پی برده و دانش آموزان نیز با شناخت توانمندی خود به خودباوری و ایفای نقش در عرصه های مختلف برسند .
چهاردهمین دوره مسابقات علمی، كاربردی هنرستان های كار و دانش كشور به میزبانی خراسان رضوی با شركت 322 دانش آموز برگزیده از استانهای كشور در قالب 37 رشته از دیروز در مشهد آغاز شده بود.
7496/5132