۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82147547
T T
۰ نفر
معاون استاندار يزد: نشست جناح هاي سياسي، گامي درجهت دوري از تندروي است

يزد- ايرنا – معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد گفت: پيشنهاد نشست ماهانه همدلي جناح هاي سياسي راه حلي براي كاهش التهاب هاي سياسي، دوري از تندروي، اجماع تئوريك، خروج از سياست زدگي و ورود اخلاق به فضاي سياسي است.

محمدعلي طالبي روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا درباره پيشنهاد رئيس جمهور مبني بر نشست ماهانه همدلي جناح هاي سياسي گفت: به نظر مي رسد دكتر روحاني مذاكره ملي را با هدف كاستن از التهابات سياسي، تعديل فضاي سياسي و حاكم شدن رقابت سالم بين جريان ها و جناح هاي سياسي و دوري از تندروي مبني چنين پيشنهادي قرار داده است.
وي افزود: مهمترين اثربخشي اين پيشنهاد مي تواند 'اجماع تئوريك' در جهت منافع ملي ايران در حال و آينده باشد و حتي قادر است نظرات بخش هاي مختلف حاكميت را به هم نزديك سازد.
معاون سياسي استانداري يزد اضافه كرد: به نظر مي رسد هدف غايي از طرح اين پيشنهاد خروج از سياست زدگي و ورود اخلاق به سياست و تبديل توسعه يافتگي به يك اصل فراگير و مشترك بين تمام جناح هاي سياسي و نخبگان سياسي باشد.
طالبي ادامه داد: جامه عمل پوشيدن به اين طرح به توسعه به ويژه توسعه سياسي كمك مي كند و توزيع قدرت بين جناح ها و احزاب سياسي باعث اثرگذاري بر روند توسعه كشور خواهد شد.
اين مسئول تصريح كرد: از آنجا كه انقلاب با همكاري همه نيروهاي سياسي و انقلابي شكل گرفته، بنابراين تجربيات و آزمون و خطاهاي نيروهاي وفادار انقلاب در كنار تفكرات و نگرش هاي امروزي بين گروه ها و احزاب براي توسعه و تقويت فضاي همدلي در دهه چهارم انقلاب موثر خواهد بود.
وي ادامه داد: همدلي احزاب به ايجاد و خلق پارادايم جديد براي دهه چهارم انقلاب كمك خواهد كرد و گفتمان سازي و خلق پارادايم اولويت هر نوع نشستي از سوي جناح هاي سياسي مي تواند، قرار گيرد.
به گفته معاون استاندار يزد، مفهوم سياست نيز با توجه به اهداف اين پيشنهاد مورد بازخواني قرار مي گيرد و در واقع اين مفهوم از تفسيرها و معناهاي منفي رايج در جامعه پالايش شده و سياست به عنوان در نظر داشتن سعادت و همكاري جمعي در همه عرصه ها نهادينه مي شود.
طالبي درباره اقدام هاي لازم براي اجرايي شدن پيشنهاد رئيس جمهوري نيز اظهار كرد: برگزاري كنفرانس هاي علمي و شركت احزاب و نيروهاي سياسي با هدف كسب تجربيات كشورهاي ديگر و كاستن از نقاط ضعف خود در برخورد با دانش و تجربيات جديد كشورهاي ديگر از مهمترين اين اقدام هاست.
وي بررسي روندهاي جهاني در ايجاد وحدت گروهي و سياسي و ترسيم چنين روندهايي براي احزاب و نيروها در تناسب با فرهنگ بومي، تشكيل اتاق فكر در استان ها با هدف مديريت اختلافات، ايجاد و خلق پارادايم جديد و مشخص(فراجناحي) با برگزاري نشست هاي ماهانه و نشست هاي مستمر با هدف دستيابي به اصول مشترك براي احزاب در عين پذيرفتن اختلافات از ديگر اقدام هاي ضروري در اين مسير است.
معاون سياسي استانداري يزد آشنا كردن فعالان جوان جناح هاي سياسي در كنار نيروهاي انقلابي وفادار به نظام و تقويت ارزش هايي مانند مروت، مردانگي و از خودگذشتگي براي ارتقاي جايگاه كشور را مورد تاكيد قرار داد و يادآور شد: حاكم كردن اخلاق پهلواني در سياست با ارجاع به رفتار پيامبران و ائمه اطهار(س) كه بالاتر از سجاياي اخلاقي قرار مي گيرد، ممكن است.
رئيس جمهوري چندي قبل در ضيافت افطار با فعالان سياسي كشور در سالن اجلاس سران ضمن تاكيد بر رعايت اخلاق سياسي در جامعه اظهار داشت: اگر در انتخاباتي پيروز و به عبارتي قهرمان نشديم، بايد پهلوان باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني تاكيد كرد: نمايندگان و فعالان سياسي، ماهانه نشستي را برگزار و در آن به بررسي و ارائه راهكار درباره مسائل و معضلات اصلي كشور بپردازند كه همگان روي آن اشتراك نظر دارند.
وي اضافه كرد: دولت يازدهم يك دولت فراجناحي است، از ابتداي فعاليت دولت سعي شده تا نمايندگان جناح ها با افكار مختلف دور ميز دولت و براي آباداني كشور تلاش كنند.
1968/ 6014/
۰ نفر