۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳
کد خبر: 82144964
T T
۰ نفر

رشد اندك شاخص كل بورس

۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳
کد خبر: 82144964
رشد اندك شاخص كل بورس

تهران- ایرنا- شاخص كل بورس امروز با رشد 52 واحدی، به عدد 73 هزار و 816 رسید.

به گزارش ایرنا، هرچند در هفته گذشته شاخص كل بورس روند نزولی داشت، اما در این هفته همچنان به رشد آرام خود ادامه می دهد به طوری كه امروز(دوشنبه) سهامداران بیش از 845 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2 هزار و 516 میلیارد ریال در 57 هزار نوبت معاملاتی دادوستد كردند.
بورس تهران امروز شاهد رشد همه شاخص های منتخب به جز شاخص بازار دوم بود. به این ترتیب شاخص بازار اول 159 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 610 واحد نزول را تجربه كرد.
نمادهای مپنا، فولاد خوزستان، بانك ملت، مخابرات و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این در حالی بود كه پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت كرده و مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.
همچنین امروز تراكتورسازی ایران، سرمایه گذاری آتیه دماوند، اوراق مشاركت شهرداری سبزوار، ایران ارقام، لیزینگ صنعت و معدن، دارویی رازك و توسعه معادن روی بیشترین تقاضای خرید را داشتند.
در مقابل، نمادهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، داروسازی دكتر عبیدی، كنتورسازی، سرامیك صنعتی اردكان، فیبرایران، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را داشتند.
در پایان معاملات امروز، سایپا با معامله 71 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشاركت ملی نفت ایران با معامله 196 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
اقتصام** 2023
۰ نفر