۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82144730
T T
۰ نفر
'ترزا می': درصدد خروج موفقیت آمیز بریتانیا از اتحادیه اروپا هستیم

لندن - ایرنا- ترزا می' وزیر كشور انگلیس و گزینه اصلی جانشینی دیوید كامرون روز دوشنبه گفت كه 'برگزیت معنایش برگزیت است و ما درصدد برنامه‌ریزی برای اجرای موفقیت‌آمیز آن هستیم.

وی در سخنانی كه در شهر بیرمنگام كه در چارچوب كارزار تبلیغاتی‌اش برای رهبری حزب محافظه‌كار صورت می‌گرفت، گفت كه یكی از دلایلی شایستگی‌اش برای جانشینی دیویدكامرون، توانایی‌اش برای پیشبرد مذاكرات با اتحادیه اروپا برای به اجرا درآمدن برگزیت است.
وزیر كشور انگلیس همچنین تأكید كرد هیچ تلاشی برای باقی ماندن این كشور در اتحادیه اروپا یا برگزاری همه‌پرسی مجدد مطرح نیست.
دیوید كامرون كه پس از همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه )، از سمت خود كناره‌گیری كرد، اعلام كرده است مذاكرات خروج از اتحادیه اروپا را به نخست‌وزیر بعدی محول خواهد كرد.
با توجه انتشار خبر كناره‌گیری 'آندریا لدسام ' از رقابت‌های رهبری حزب محافظه‌كار، تنها رقیبش ' ترزا می' به‌عنوان نخست‌وزیر آینده مسئول مذاكرات با اتحادیه اروپا خواهد بود.
ترزا می كه در جریان همه‌پرسی 23ژوئن از حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود، همچنین در بیرمنگام گفت: 'اعضای حزب محافظه‌كار می‌تواند تحت رهبری من، بار دیگر دورهم گرد آیند.'
وزیر كشور انگلیس بیان داشت كه به سه دلیل شایستگی لازم را برای رسیدن به رهبری حزب محافظه‌كار دارد كه آنها عبارت‌اند از ایفای نقش رهبری قوی در مذاكرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا و دو مورد دیگر ضرورت اتحاد در حزب محافظه‌كار و كل كشور و ترسیم یك‌چشم انداز جسورانه جدید و مثبت برای آینده بریتانیا است.
اظهارات 'ترزا می ' در مورد برگزیت در حالی بیان می شودكه ' آنگلا مركل ' صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با شبكه خبری 'زد دی اف'، گفته است: «تصمیم قطعی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گرفته شده و گام بعدی این است كه این كشور وقتی نخست‌وزیر جدیدش به قدرت برسد با استناد به بند 50 (پیمان لیسبون) آن را اجرایی كند. انتظار دارم كه چنین اتفاقی بیافتد من با واقعیت سر و كار دارم و انتظار دارم كه سرانجام این درخواست عملی شود.»
در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند
«ترزا می» وزیر كشور انگلیس و جانشین احتمالی دیوید كامرون نیز اخیرا در گفت وگو با روزنامه «ایونینگ استاندارد»، ضمن تشریح دیدگاه خود در خصوص مذاكره با رهبران اروپا بر سر خروج انگلیس از اتحادیه، تصریح كرد كه خواهان مذاكرات زودهنگام است.
«ترزا می» در این گفت وگو اظهار داشت: این به نفع همه طرف ها است كه ما گفت وگوهای منطقی و بر اساس حسن نیت برای دستیابی به یك توافق درست برای انگلیس و منطقی برای اروپا داشته باشیم.
'ترزا می ' 59 ساله وزیر كشور انگلیس از شخصیت های شناخته حزب محافظه كار در صحنه سیاسی این كشور است كه به عنوان یك محافظه كار 'تندوتیز ' معروف و گاهی اوقات از او به عنوان 'بانوی آهنین' كه لقب مارگارت تاچر است، یاد می شود.
وی با بیان اینكه فعالیت هایش نه برای قشر خاصی بلكه برای همه آحاد جامعه و تمامی طبقات اجتماعی است، پیشتر نیز ادعا كرده بود تلاش می كند كه به بهترین نحو نتیجه همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) كه منجر به برگزیت و استعفای دیوید كامرن شد، را به اجرا بگذارد.
اروپام**4*1552