۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82144289
T T
۰ نفر
نمایشگاه صنایع دستی با محوریت حجاب و عفاف در اراك گشایش یافت

اراك- ایرنا- نمایشگاه صنایع دستی از آثار هنرمندان استان مركزی با محوریت حجاب و عفاف روز دوشنبه با حضور تنی چند از مسئولان دستگاه های فرهنگی این استان در محل نگارخانه استاد واشقانی اراك گشایش یافت.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه با هدف القای نقش هنر در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گشایش یافته است.
سید محمد حسینی افزود:200 اثر از هشت هنرمند استان مركزی در رشته های خوشنویسی، نگارگری، ویترای، كاشی موزائیك، تابلوفرش، منبت كاری، سوخت نگار چوب، قلم زنی مس، نقاشی و معرق چرم در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر نقش موثری در ترویج و گسترش ارزش های دین مبین اسلام از قبیل فرهنگ حجاب و عفاف و ساده زیستی در جامعه بر عهده دارند كه باید این ظرفیت ارزشمند در تمام سطوح جامعه به كار گرفته شود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی بیان كرد: هنرمندان باید همه فعالیت های هنری خود را به سمت و سوی معنویات و ارزش های اسلامی سوق دهند تا از این طریق هجمه های فرهنگی دشمنان را خنثی كنند.
این نمایشگاه تا 25 تیرماه جاری در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.
3017/6013/