۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82143414
T T
۰ نفر
فرماندار تالش: سلامت چرخه اقتصادي و مبارزه با قاچاق در اولويت است

تالش، آستارا - ايرنا - فرماندار تالش گفت: بايد با اتخاذ تدابيري صحيح، سلامت چرخه اقتصادي در شهرستان كه اولويت ماست، تقويت و از توليدات داخلي حمايت شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي فتح اللهي عصر يكشنبه در دومين جلسه كميسيون برنامه ريزي هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز تالش افزود: بايد با برنامه ريزي بر پايه اطلاعات صحيح، بحث قاچاق را مديريت كرد و در صورت برنامه ريزي هدفمند، در امر مبارزه با قاچاق موفق خواهيم بود.
وي با تاكيد بر لزوم افزايش تعامل بين دستگاهي براي برخورد با پديده شوم قاچاق كالا اظهار داشت: با همكاري و تعامل مثبت ميان دستگاه هاي متولي و همچنين برنامه ريزي مناسب، مي توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهي در اين زمينه بود.
فرماندار تالش با اشاره به پيامدهاي اجتماعي ، امنيتي و فرهنگي قاچاق كالا افزود: قاچاق كالا در حوزه اقتصادي باعث پايين آمدن ميزان اشتغال ، تضعيف توليد ملي ، بالا آمدن نسبت قيمت توليد و كالا و ايجاد درآمد نامشروع مي شود.
فتح اللهي اظهار داشت: قاچاق كالا كه با هدف سوداندوزي انجام مي شود ، در حقيقت يك اقدام و حركت هدف دار از سوي دشمنان براي ضربه زدن به ارزش هاي فرهنگي كشور و ايجاد تغيير در سبك زندگي مردم است.
فرماندار تالش در ادامه گفت : توجه به توليد و حمايت و تقويت كارگاه هاي توليدي يكي از اولويت هاي دولت تدبير و اميد و در راستاي تحقق فرمايش مقام معظم رهبري است.
وي اضافه كرد: در اين راستا بايستي با توسعه و تعميق فرهنگ مصرف توليدات داخلي در كشور، به پايدار بودن توليدات داخلي كمك كنيم.
شهرستان تالش در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
7106/2007