۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۰
کد خبر: 82143371
T T
۰ نفر
پاييز 95، آغاز سرشماري  عمومي نفوس و مسكن در گيلان

رشت- ايرنا- معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با بيان اينكه سرشماري در استان در دو مرحله انجام مي شود، گفت: پاييز 95 آغاز سرشماري عمومي نفوس و مسكن در استان است.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، وحيد طيفوري در جلسه ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان با بيان اينكه مرحله اينترنتي آن از سوم مهر تا 24 مهرماه در استان اجرا مي شود، افزود: در آمارگيري اينترنتي، سرپرست خانوار اطلاعات خود و اعضاي خانواده را در سيستم وارد مي كند و سپس سيستم كدي را در اختيار وي مي گذارد.
وي اظهار كرد: افراد بايد اين كد را نزد خود نگه دارند و در زمان مراجعه ماموران سرشماري به درب منازل ، آن كد رهگيري را به آن ها اعلام كنند.
وي يادآورشد: با در اختيار گذاشتن كد ياد شده ، ديگر نيازي به پر كردن پرسشنامه ماموران سرشماري و آمارگيري مجدد نيست.
طيفوري درباره اجراي سرشماري ميداني در استان نيزگفت: مرحله ميداني آن نيز از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه در استان اجرا مي شود.
وي يادآورشد: آمار و اطلاعات شالوده و اساس هرگونه تصميم گيري و سياست گذاري در يك جامعه است.
طيفوري با بيان اينكه ماموران اين دوره از سرشماري براي اخذ اطلاعات خانوار از پرسشنامه هاي الكترونيكي استفاده مي كنند، تصريح كرد: اين ماموران آموزش ديده با فرم ها و كارت هاي شناسايي معتبر به خانوارها مراجعه مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: آمارها به صورت محرمانه است.
سردار ميرحيدري فرماندهي نيروي انتظامي گيلان نيز خواست تا در انتخاب ماموران سرشماري دقت و نكات ايمني از جمله كارت شناسايي و لباس هاي متحد الشكل و... رعايت شود .
اولين جلسه‌ هشتمين دوره ستاد سرشماري عمومي نفوس و مسكن به رياست استاندار در گيلان برگزارشد.
7296/6070