۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82143329
T T
۰ نفر
تاج: برگزاري اردوي باشگاه ها در ايران عمل به اقتصاد مقاومتي است

تهران - ايرنا - رئيس فدراسيون فوتبال گفت: براي عملي كردن اقتصاد مقاومتي بايد شرايطي ايجاد شود تا باشگاه ها اردو هاي خود را در ايران برگزار كنند.

به گزارش ايرنا، مراسم معارفه سرپرست سازمان ليگ امروز با حضور مهدي تاج، امير عابديني، علي كاظمي، محمدرضا ساكت، غلامرضا بهروان، مديران و كاركنان سازمان ليگ در اين سازمان برگزار شد.
رئيس فدراسيون فوتبال در اين جلسه اعلام كرد: فوتبال غيرقابل توقف است و بخش بزرگي از جامعه با فوتبال زندگي مي كنند. بنابراين فوتبال بايد ادامه پيدا كند. سازمان ليگ هم سازماني غير قابل سكون و غير قابل سكوت است. زماني كه رئيس سازمان ليگ بودم هر روز بايد مصاحبه مي كردم. زيرا مرتب از من سئوال مي شد و من هم بايد مرتب پاسخ مي دادم اما از زماني كه به فدراسيون فوتبال رفته ام به جز يكبار حضور در يك برنامه تلويزيوني ديگر مصاحبه اي نكرده ام كه آن يكبار هم به خاطر اين بود كه از قبل قول داده بودم.
وي افزود: در سازمان ليگ بايد در مورد نقل و انتقال باشگاه ها، برنامه مسابقات، اعتراض يك باشگاه پاسخگو بود.
تاج ادامه داد: فدراسيون فوتبال محل برنامه ريزي، كنترل و نظارت است و نمي توان در باره تفكر و برنامه ريزي مدام مصاحبه كرد. نمي توان در مورد مسايل اقتصاد مقاومتي، مرامنامه باشگاه ها و... بدون اينكه به مرحله اجرا برسد، مصاحبه كرد. ابتدا بايد برنامه ريزي كنيم و بعد از عملياتي شدن در مورد اين مسايل صحبت كرد.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به شرايط برگزاري اردويي تيم ها در خارج از كشور و اينكه اقتصاد مقاومتي در فوتبال بايد تعريف شود، گفت: اگر بتوانيم با حضور سرمايه گذاران در جزيره كيش و سرعين اردبيل امكانات و هتل ها را بسازيم شايد ديگر نيازي نباشد كه تيم ها براي برگزاري اردو راهي كشورهاي خارجي شوند. رفت و آمد تيم ها به خارج از كشور هم خالي از اشكال نيست و اگر بتوانيم اردوگاه هاي مجهزي در كيش و سرعين بسازيم ديگر نيازي به برگزاري اردوي تيم ها در خارج از كشور نخواهد بود.
وي افزود: تيم ها در تابستان مي توانند در سرعين اردبيل و در زمستان در كيش اردو بزنند و اين تعريف اقتصاد مقاومتي در فوتبال است. در واقع عمل به اقتصاد مقاومتي در فوتبال با اين روش درست مي شود.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به تلاش ها و زحماتي كه براي ساماندهي فوتبال و ايجاد استانداردهاي بين المللي در سازمان ليگ شده گفت: در گذشته مراسم قرعه كشي در ليوان هاي يكبار مصرف انجام مي شد، اما اكنون مراسم قرعه كشي ليگ برتر بسيار شكيل برگزار مي شود كه از صدا و سيما به طور مستقيم پخش مي شود. اكنون ديگر شاهد آن نيستيم كه فردي در مورد خريد و فروش امتياز تيم ها صحبت كند يا اينكه بگويند نيمه شب نام بازيكني به فهرست تيمي اضافه شده است. براي ايجاد اين مسايل تلاش شده است و نبايد انتظار داشت كه سازمان ليگ به عقب بازگردد. اكنون برنامه هاي ليگ منظم برگزار مي شود و باشگاهي نمي تواند با اعمال نفوذ خواستار تغيير برنامه هاي ليگ شوند.
تاج ادامه داد: براي رسيدن به اين استانداردها تلاش شده است. اعضاي سابق هيات رئيسه سازمان ليگ مثل جعفري، حسني و دهكردي زحمات زيادي كشيده اند و اعضاي جديد هيات رئيسه سازمان ليگ هم زحمات زيادي مي كشند.
تاج تصريح كرد: سازمان ليگ اكنون در دست قانون است و مسئولان هم فقط قانون را در سازمان ليگ اجرايي مي كنند. نهادهاي نظارتي هم از قانون گرايي سازمان ليگ تعريف و تمجيد مي كنند.
وي در مورد معرفي سرپرست سازمان ليگ گفت: در آينده اي نزديك نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال را به مجمع عمومي فدراسيون فوتبال معرفي خواهيم كرد. همچنين كسري اعضاي هيات رئيسه سازمان ليگ هم به زودي با حضور اعضاي مجمع عمومي سازمان ليگ تامين خواهد شد. نمي خواهيم با تعجيل تصميم گيري كنيم. تصميم ها بايد كارشناسي شده انجام شود و تعجيل و تاخير زياد مي تواند آسيب بزند. امروز علي كاظمي را به عنوان سرپرست سازمان ليگ انتخاب كرديم.
رئيس فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: كاظمي يكي از مديران باتجربه و دقيق است. سازمان ليگ هم اكنون در دست قانون است. بنابراين سازمان ليگ بهتر از گذشته تحت سرپرستي علي كاظمي كارش را انجام خواهد داد. سازمان ليگ همچنان نهادي مستقل است كه با هماهنگي فدراسيون فوتبال كار مي كند.
تاج با توصيه به سرپرست سازمان ليگ اظهار داشت: در برنامه ريزي هاي ليگ بايد مثل گذشته به نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا توجه ويژه شود زيرا در ليگ قهرمانان آسيا تيم هاي متمول خارجي بازيكنان گرانقيمت مي خرند و باشگاه هاي ما شايد چنين تواني را نداشته باشند بنابراين بايد در ليگ قهرمانان آسيا به باشگاه هاي ايران كمك شود. نقل و انتقالات هم تا هفته چهارم ادامه خواهد داشت. وبحث جوانگرايي در ليگ هم مثل گذشته ادامه پيدا خواهد كرد. زيرا فوتبال ايران از جوانگرايي سود زيادي برده است.
مهدي تاج با اشاره به برنامه هايي كه پيش از انتخاب شدن به عنوان رئيس فدارسيون فوتبال اعلام كرده بود، گفت: سازمان تيم هاي ملي را تدوين خواهيم كرد. آئين نامه اين سازمان در حال تدوين است و تيم هاي ملي بايد به صورت نردباني به يكديگر كمك كنند. يعني اينكه تيم هاي ملي بزرگسال، اميد، جوانان و نوجوانان باهم در ارتباط باشند و بازيكنان ملي به صورت نردباني در تيم هاي ملي حضور پيدا كنند. سازمان اقتصادي فوتبال را هم تشكيل مي دهيم و امير عابديني به عنوان سرپرست اين سازمان انتخاب كرده ام كه با توجه به سوابق درخشاني كه ايشان دارد در اين بخش به فوتبال كمك كند.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به مشكلاتي كه تيم ملي در گذشته داشت عنوان كرد: بايد درآمدزايي مناسبي براي فوتبال داشته باشيم. براي تيم ملي هم برنامه هاي مناسبي داريم. ديگر نبايد در مورد تيم ملي شاهد صحبت در مورد كيفيت لباس تيم ملي باشيم و يا اينكه ملي پوشان در سفر طولاني به چين با مشكلات پروازي همراه باشند. بايد بتوانيم براي فوتبال درآمدزايي كنيم. پول هايي در فوتبال بوده كه بايد بتوانيم آنها را جمع آوري كنيم. در گذشته سامانه اي نداشته ايم كه اين پول ها را به طور سيستماتيك جمع آوري كند.
وي با اشاره به حق پخش تلويزيوني گفت: تغييرات انجام شده در صدا و سيما از نظر ما فوق العاده مثبت در صدا و سيما است. درگذشته همه كارها را براي دريافت حق پخش تلويزيوني انجام داده ايم از راه ندادن دوربين تا همكاري و همراهي اكنون بايد بر اساس تجربيات گذشته و مطالعاتي كه انجام شده بتوانيم در مورد حق پخش تلويزيوني به نتيجه برسيم.
ورزشي **9118**1379
۰ نفر