۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۸
کد خبر: 82143102
T T
۰ نفر
بيش از يك هزار واحد توليدي فارس براي دريافت تسهيلات به بانك ها معرفي شدند

شيراز- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از خرداد 95 تاكنون يك هزار و چهار واحد توليدي در اين استان براي بهره گيري از تسهيلات 160هزار ميليارد ريالي كه دولت براي رونق توليد اختصاص داده است، به بانك هاي عامل معرفي شده اند.

به گزارش دريافتي يكشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علي همتي در هفتاد و هفتمين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد كه در شهرستان سپيدان برگزار شد، افزود: به اين واحدهاي توليدي صنايع كوچك و متوسط در مجموع پنج هزار و 170 ميليارد ريال اعتبار اختصاص مي يابد.
دبير كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان فارس گفت: اين تسهيلات به سه دسته از كارگاه‌ها تعلق مي گيرد، نخست كارگاه‌هايي كه راكد هستند، دوم واحدهايي كه كمتر از ظرفيت پيش بيني شده فعاليت مي كنند و سوم كارگاه‌هايي كه بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
همتي گفت: استان فارس به لحاظ بررسي و حل مشكلات كارگاه‌هاي توليدي و استفاده بهتر از تسهيلات، رونق توليد و معرفي به بانك‌ها براي دريافت اين تسهيلات در كشور رتبه اول را دارد.
وي اظهار كرد: همچنين از خرداد 95 تا كنون مسائل و مشكلات 411 واحد توليدي استان فارس در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد مطرح و بررسي شده است و در اين نشست ها، 750 مصوبه براي رفع معضلات اين واحدهاي توليد تصويب شده است.
فراخوان نام نويسي واحدهاي صنعتي فارس براي دريافت تسهيلات بانكي 22 ارديبهشت 95 اعلام شده بود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در آن مقطع زماني اظهار كرد:‌ مديران واحدهاي توليدي كوچك و متوسط استان فارس با اشتغال كمتر از 100نفر، كه براي فعال شدن يا افزايش توليد و اشتغال، نياز به تسهيلات بانكي دارند، با مراجعه به بخش 'تسهيلات رونق توليد' در سايت بهين ياب به نشاني www.behinyab.ir، درخواست تسهيلات مورد نياز خود را ثبت كنند تا بررسي و پيگيري شود.
در اين جلسه كه با حضور يدالله رحماني معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري فارس برگزار شد، مشكلات زيرساختي شهرك هاي صنعتي شهرستان سپيدان مانند آب، برق، گاز و جاده دسترسي، نبود تصفيه خانه و مسائل زيست محيطي و همچنين مسائل مالياتي، بانكي و بيمه اي واحدهاي توليدي بررسي شد.
شهرستان سپيدان به مركزيت اردكان در فاصله 100 كيلومتري شمال غرب شيراز قرار دارد.
2027 /6118/1772
۰ نفر