۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82142827
T T
۰ نفر
جعفرزاده:دولت در برخورد با حقوق های نامتعارف با راستگویی عمل كرد

تهران- ایرنا- نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برخورد با دریافت حقوق های نامتعارف به شعار راستگویی و نداشتن خط قرمز برای برخورد با متخلفان عمل كرده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اقدامات اخیر دولت در برخورد با فیش های حقوقی نامتعارف اظهار داشت: حدود 950 مدیر حقوق بالای 15 میلیون در كشور دریافت می كنند، یعنی فقط نیم درصد مدیران كشور دریافتی های نامتعارف دارند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیاری از مدیران كشور خدوم هستند.
وی با اشاره به اینكه تعدادی از خلاها و یا تفسیر به رای های قانونی در كشور وجود دارد كه باعث سوء استفاده برخی از مدیران شده است، تصریح كرد: البته این موضوع هم نشان داد كه دستگاه های نظارتی به درستی عمل نكرده اند و نتوانسته اند این موضوع را صحیح و به موقع منعكس كنند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان كرد: دولت یازدهم خود را دولتی پاكدست نمی خواند و از طرف دیگر برای خود خط قرمزی ایجاد نكرده كه این موضوعی بسیار مهم است و درعین حال به شعار راستگویی نیز عمل كرده است.
وی با تاكید براینكه دولت باید به گونه ای شفاف عمل كند كه مردم بتوانند بر آن نظارت كنند، ادامه داد: دولت باید مدیران خاطی را عزل كند، دریافتی های نامتعارف را به بیت المال بازگرداند و آنها را به دستگاه قضایی معرفی كند تا محاكمه شوند.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینكه باید تدابیری اندیشیده شود كه در آینده، دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد، تصریح كرد: اما اینكه تا هر اتفاق نادرستی رخ دهد در جامعه منعكس شود و دربین مردم اینگونه تداعی شود كه همه مسئولین در حال بردن و خوردن هستند، خطرات فراوانی برای انقلاب خواهد داشت.
وی اقدام رییس جمهوری را در انتشار بیانیه بسیار خوب و بجا دانست و اظهار داشت: باید نتایج جمع بندی از اقدامات دولت به مردم گزارش داده شود تا مردم بدانند كه دولت به خواست آنها توجه كرده است و آنها را نامحرم نمی داند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس تاكید كرد: افرادی كه فیش ها را منتشر كرده اند كار خوبی انجام داده اند و حتی دولت هم از آنها تشكر كرد، زیرا نشان دهنده نظارت مردم بر حكومت است ولی این اشكال نیز به دولت یازدهم وارد است كه نتوانسته است تاكنون سیستم اداری خود را با روحیه رافت اسلامی پایش و پالایش كند.
وی با ابراز نگرانی از اینكه امكان دارد مخالفان دولت یازدهم در انتخابات سال آینده از همین نقطه به دولت ضربه بزنند گفت: دولت نباید كاری كند كه بهانه به دست مخالفان بدهد و مستمكی دست آنها باشد زیرا مسلما دریافت حقوق های نامتعارف خطا بوده گرچه برخورد با آن، عملی بسیار صحیح و درست است.
سیام**9103**1446
۰ نفر