ایران آماده است روابط خود را تا سطحی راهبردی با دهلی نو ارتقاء بخشد/ توسعه بندر چابهار را با همكاری مشترك با جدیت دنبال می كنیم

تهران-ایرنا- رییس جمهور در تماس تلفنی نخست وزیر هند با اشاره به پیوند ها و اشتراكات گسترده دو ملت ایران و هند گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است روابط خود را در همه عرصه ها و تا سطحی راهبردی با دهلی نو ارتقاء بخشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه با تشكر از تبریكات 'نارندرا دامورداس مودی' به مناسبت عید فطر ، این عید را عیدی برای همه كشورهای منطقه برشمرد و گفت: در هند هم میلیون ها مسلمان امروز را عید گرفتند.
رییس جمهوری سفر اخیر نخست وزیر هند به تهران را موفقیت آمیز خواند و افزود: پیگیری روند اجرای سریع توافقات حاصله بویژه در ارتباط با بندر چابهار و پیشبرد طرح ها میان دو كشور ضروری است.
روحانی همچنین گسترش همكاریهای مشترك در عرصه های امور بانكی ، تجاری و فناوری های نوین میان ایران و هند را ضروری خواند.
وی با بیان اینكه توسعه بندر چابهار را با همكاری مشترك با جدیت دنبال خواهیم كرد، گفت: بندر چابهار ایران كه كشورهای مختلف منطقه از جمله هند، افغانستان و آسیای مركزی را به یكدیگر متصل می‌كند، یكی از نمادهای همكاری تهران و دهلی نو است.
نخست وزیر هند نیز كه برای تبریك عید سعید فطر با دكتر روحانی تماس تلفنی برقرار كرده بود، این عید بزرگ را به دولت و ملت ایران تبریك گفت و اظهار داشت : دهلی نو مصمم به توسعه همكاری ها با تهران در همه عرصه ها است.
مودی با اشاره به مذاكرات مثبت خود در سفر اخیر به تهران ، تاكید كرد كه كشورش تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای توافقات حاصله و توسعه بندر چابهار بكار می گیرد.
نخست وزیر هند در این تماس تلفنی همچنین بار دیگر از روحانی برای سفر رسمی به كشورش دعوت كرد.
سیام**1058**1436
۰ نفر