۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
کد خبر: 82136889
T T
۰ نفر
70 نفر در يك ماه گذشته از خطر مرگ در سواحل نوشهر نجات يافته اند

نوشهر - ايرنا - رئيس هيات نجات غريق غرب مازندران گفت: ناجيان غريق از آغاز اجراي طرح سالمسازي دريا تاكنون 70 نفر را از خطر احتمالي مرگ در سواحل شهرستان نوشهر نجات داده اند.

طرح هاي سالمسازي دريا همزمان با فصل شنا در آب هاي ساحلي درياي خزر از ابتداي خرداد ماه آغاز شد و تا پايان شهريور ادامه دارد.
حجت الله كيميايي راد روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرايي سالمسازي طرح دريا نوشهر اظهار داشت: از اين تعداد 67 نفر آقايان با ميانگين سني كمتر از سي سال و 3 دختر بچه زير 10 سال بودند.
وي با بيان اينكه در اجراي طرح سالمسازي دريادر نوشهر 180 نفر فعاليت دارند، تصريح كرد: 68 ناجي غريق در 34 نقطه حادثه خيز ساحل و 112 ناجي كه 38 نفر از آنها خانم هستند در سه طرح سالمسازي سيترا، سي سنگان و انارور و ديگر مناطق ساحلي شهرستان نوشهر حضور دارند.
كيميايي راد با اشاره به تعطيلات عيد سعيد فطر و وضعيت آب و هوايي و مواج بودن دريا از مردم خواست به تذكرات ناجيان غريق و تابلوهاي هشدار دهنده شنا مبني بر وارد نشدن به دريا در مواقع مواج بودن و خارج از طرح و نقاط ممنوعه شنا توجه جدي كنند.
رئيس هيات نجات غريق غرب مازندران اظهار داشت: حقوق خرداد ماه ناجيان تاكنون پرداخت نشده و عدم پرداخت به موقع حقوق ناجيان غريق، دست از كار كشيدن شمار زيادي از ناجيان خبره را به همراه داشته است.
فرماندار نوشهر نيز در اين جلسه بر لزوم تامين ناجيان غريق در شهرك هاي ساحلي شهرستان تاكيد كرد و گفت: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته شاهد حضور چشمگير گردشگران در ايام عيد فطر در منطقه نسبت به سال گذشته هستيم و در صورت بروز اتفاق مسئولان اين شهرك ها بر اساس قانون بايد پاسخگو باشند.
علي شادمان با اشاره به مناطق نمونه گردشگري و تفريحي شناخته شده همچون سيترا و سي سنگان در كشور ازدستگاههاي اجرايي و خدمات رسان شهرستان خواست تا بهترين خدمات به مردم و گردشگران منطقه ارائه دهند و با برنامه ريزي ميزان خسارات جاني و مالي كاهش يابد.
غرب مازندران به دليل نزديكي دريا و جنگل و داشتن مراكز تفريحي متعدد از گذشته مورد توجه گردشگران كشور بوده و همه ساله در فصل تابستان بويژه تعطيلات رسمي پذيراي صدها هزار گردشگر است.
طرح هاي سالمسازي دريا كه امسال در بيش از 100 نقطه ساحلي مازندران اغاز شد مكان امني براي شناگران است ، چرا كه در اين طرح ها ناجيان غريق و اورژانس به صورت تمام وقت حضور داشته و امكانات رفاهي نيز تعبيه شده است .
/1295/ 1602/1899