۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82136881
T T
۰ نفر
روزنامه آمريكايي: حضور در برنامه هاي ورزشي پاسخي محكم به تروريسم است

تهران - ايرنا - روزنامه آمريكايي در مورد حوادث تروريستي اخير و المپيك پيش روي ريو معتقد است كه هدف تروريست ها ايجاد واهمه از برگزاري گردهمايي هاي مردمي است در حاليكه صاحب نظران امنيتي معتقدند كه امنيت برزيل از اروپايي كه مسابقات يورو 2016 در آن برگزار مي شود، بيشتر است.

مقاله نويس روزنامه 'پالم بيچ پست' مي نويسد كه هدف حملات تروريستي اين است كه مردم به اين فكر بيافتند كه شايد در خانه ماندن امنيت بيشتري به آنان مي بخشد در حاليكه خيلي ها چنين عقيده اي ندارند و به زندگي اجتماعي خود ادامه مي دهند. هزاران تماشاگر المپيك ريو نيز از اين قاعده مستثني نيستند.
خبرنگار ورزشي پالم بيچ پست در اثبات مدعاي خود خاطره اي از حضور در المپيك سئول را نقل مي كند. وي در آن زمان از مسئولان نشريه خواسته بود تا با توجه به تهديدهاي كره شمالي او را بيمه عمر كنند. ولي روزنامه به او اختيار داد كه بماند يا برود ولي با ترس به سئول نرود. در آن المپيك همانند مسابقات ورزشي سالهاي بعد فرانسه، ژاپن، استراليا و ايتاليا هيچ اتفاقي نيافتاد.
نويسنده مقاله معتقد است كه هر چند دغدغه هايي در مورد شيوع ويروس زيكا و ميزان آمادگي سامانه حمل و نقل ريو و تكميل استاديوم ها وجود دارد ولي سازمان هاي امنيتي معتقدند كه مقامات برزيلي با به كار بستن تجربه برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال 2014، تمهيدات امنيتي مناسبي براي مسابقات المپيك انديشيده اند.
اين به طور كامل در تضاد با وضعيت امنيتي فعلي اروپاست كه وزارت امور خارجه آمريكا را وادار كرده تا نسبت به حضور گردشگران آمريكايي در تمام شهرهاي اين قاره هشدار امنيتي صادر كند و از آنان بخواهد تا در مناطق پر ازدحام حاضر نشوند.
نويسنده در پايان اين مقاله خبر مي دهد كه با وجود تمامي هشدارها و مخاطرات، هزاران نفر به تماشاي مسابقات يورو 2016 در فرانسه رفته اند و جالب اينجاست كه مسابقه فينال در همان استاديومي برگزار مي شود كه در نوامبر 2015 يكي از اهداف حملات تروريستي داعش بود.
آيا اين راهبردي هوشمندانه در برابر تروريسم است؟ شايد اين گونه نباشد ولي پاسخي محكم به آن است.
اروپام**3092**1517
۰ نفر