۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82136623
T T
۰ نفر
نيروهاي مرزي مصر قاچاق سلاح به منطقه سينا را خنثي كردند

تهران - ايرنا - يك منبع نظامي مصري در شهر اسماعيليه گفت: نيروهاي مرزي مصر در هنگام بازرسي خودروهاي عبوري از منطقه مرزي كانال سوئز در منطقه 'معديه نمره' توانستند از قاچاق سلاح به منطقه سينا جلوگيري كنند.

خبرگزاري فلسطين معا امروز (دوشنبه) به نقل از يك منبع نظامي مصري گزارش داد: نگهبانان مرزي مصر موفق شدند دو خودرو حامل 30 قبضه سلاح ساخت اتريش و چندين سلاح داراي دوربين هاي ويژه را از قاچاقچيان توقيف و ضبط كنند.
نيروهاي مصري همچنين دو هزارو 816 فشنگ تفنگ هاي تك تيرانداز را توقيف كردند.
اين منبع كه نامش در گزارش ذكر نشده گفت: اين سلاح ها قرار بود از شهر اسماعيليه در غرب كانال سوئز و از مسير معديه نمره به سمت رفح و شيخ زويد ارسال شود تا به دست تروريست ها برسد.
خبرگزاري فلسطين همچنين از كشته شدن 8 فرد مسلح توسط نيروهاي ارتش مصر خبر داد.
منابع امنيتي مصر اعلام كردند 8 تروريست با آتش ارتش مصر كشته شدند.
منابع امنيتي عالي رتبه مصري در منطقه سينا تاكيد كردند كه نظاميان مصري حمله تروريست ها در جنوب شهر العريش را خنثي كردند و درگيري هاي سختي بين دو طرف به وقوع پيوست كه در نتيجه آن دو تن از تروريست ها به هلاكت رسيده و سلاح هاي آنان ضبط شد.
اين منابع همچنين گفتند كه بالگردهاي مصري نيز مخفي گاه تروريست هاي موسوم به بيت المقدس را در منطقه كوهستاني راس الحمر در جنوب شهر العريش هدف قرار دادند كه در نتيجه آن 6 نفر از تروريست ها به هلاكت رسيدند.
چندين گروه تروريستي در منطقه سينا فعاليت مي كنند كه مهمترين و خطرناك ترين آنها تروريست هاي انصار بيت المقدس هستند كه چندي پيش نام خود را به ولايت سينا تغيير داده و با تروريست هاي داعش بيعت كردند.
ارتش مصر اخيرا حلقه محاصره تروريست ها را در منطقه سينا افزايش داده و شماري از آنان را به هلاكت رسانده و ادوات جنگي و مهمات تروريست ها را به غنيمت گرفته است.
خاورم**1408**1275