۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82136552
T T
۰ نفر
بهره برداري از دو طرح عمران روستايي در تربت حيدريه

تربت حيدريه- ايرنا- بهره برداري از دو طرح عمران روستايي تربت حيدريه روز دوشنبه، به مناسبت روز شهرداري ها و دهياريها، آغاز شد.

به گزارش ايرنا اين طرح ها كه در بخش جلگه رخ به اجرا درآمده شامل بلوار چهار بانده روستاي نسر و نيز تعريض خيابان اصلي روستاي سربالا است كه مجموعا 5 ميليارد و 400 ميليون ريال اعتبار براي آن صرف شده است.
بخشدار جلگه رخ در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: براي اجراي بلوار چهار بانده روستاي نسر چهار ميليارد ريال اعتبار هزينه شده كه 60 درصد آن از محل مشاركت مردم و بقيه از محل اعتبارات دهياري تامين شده، افزود: براي ساخت اين بلوار فعاليت هاي تسطيح، زيرسازي و جدول گذاري با كمك اداره راه و شهرسازي صورت گرفته است.
علي اسماعيل نژاد گفت: عمليات تعريض و بازگشايي كوچه هاي يك خيابان اصلي روستاي سربالا نيز با صرف دو ميليارد و 400 ميليون ريال هزينه صورت گرفت كه 85 درصد اعتبار آن از محل مشاركت مردمي و شوراي اسلامي روستا و بقيه از طريق اعتبارات دهياري تامين شد.
وي اظهار داشت: روستاي نسر يكي از پنج روستاي منتخب استان براي اجراي طرح اكو است و اهميت روستاي سربالا نيز در آن است كه طرح پايلوت توسعه روستايي در آن در حال انجام است.
بخش جلگه رخ، قطب كشاورزي شهرستان تربت حيدريه است كه در زمينه توليد سيب زميني، گندم و جو در استان خراسان رضوي جايگاهي ممتاز دارد.
جلگه رخ با وسعت دو هزار و 22 كيلومتر مربع و جمعيتي افزون بر 26 هزار نفر داراي 53 روستا و 47 دهياري است كه 49 روستا از اين تعداد جمعيتي بالاي 20 خانوار دارند.
شهرستان تربت حيدريه داراي چهار بخش مركزي، جلگه رخ، كدكن و بايگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150روستا است و حدود 70 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان در نواحي روستايي ساكن هستند.
مركز اين شهرستان 250 هزار نفري در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
5132/6121

سرخط اخبار استان‌ها