پیامك های تهدید آمیز به خبرنگاران هیچ ثمری ندارند / دستگاه های مسوول باید قاطعانه رسیدگی كنند

تهران- ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام های لازم برای پیگیری ارسال 700 پیامك تهدید آمیز به خبرنگاران باوجود بی ارتباطی با وزارت ارتباطات در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود واعظی روز یكشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سووال مصطفی كواكبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رسیدگی به موضوع ارسال 700 پیامك تهدید آمیز برای خبرنگاران و روزنامه نگاران در حیطه وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست ، اما با اینحال دستور رسیدگی به این موضوع داده شده است.
وی گفت: آسیبی كه این مورد به كل كشور در بخش رسانه وارد كرده، از عوامل اصلی ورود ما به این موضوع باوجود بی ارتباطی آن با بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
واعظی خاطرنشان كرد: معتقدیم پیامك هایی كه بدون امضا و بی هویت و بی آنكه كسی مسوولیت آنها را بپذیرد و تنها برای تهدید ارسال می شوند به جز ایجاد آشفتگی هیچ ثمری ندارند و دستگاه های مسوول باید قاطعانه به آنها رسیدگی كنند.
به گزارش ایرنا، در روز های اخیر بیش از 700 نفر از فعالان رسانه ای و سیاسی پیامك هایی دریافت كرده اند كه در آن تاكید شده«این پیامك به منزله آخرین هشدار امنیتی است».
جمعی از فعالان رسانه ای، سیاسی و اجتماعی كشور پنجشنبه بعدازظهر گذشته پیامكی تهدید آمیز مبتنی «آخرین هشدار امنیتی» دریافت كرده اند.
در متن پیامك آمده است:هشدار: «هرگونه ارتباط و همكاری با عناصر معاند خارج از كشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامك به منزله آخرین هشدار امنیتی است.»
این موضوع سبب شد امروز مجلس شورای اسلامی به آن ورود كند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس رفت تا سوال نمایندگان را پاسخ دهد.
اقتصام**2078**1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد