۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۸
کد خبر: 82132122
T T
۰ نفر
دولت تدبير و اميد اعتبارات لازم را به بخش سواد آموزي اختصاص داده است

نهاوند – ايرنا - مدير آموزش و پرورش نهاوند گفت: دولت تدبير و اميد با داشتن تنگناهاي اقتصادي سرمايه گذاري خوبي براي ريشه كني بيسوادي نموده و اعتبارات خوبي را براي مبارزه با پديده بيسوادي اختصاص داده است .

به گزارش ايرنا هادي سلگي در جلسه كميته پشتيباني سواد آموزي نهاوند در محل فرمانداري افزود: به دليل محدوديتهاي اعتباري برخي از بخشهاي مختلف آموزش و پرورش با تنگناهايي روبرو مي باشند اما تنها جايي كه هيچگونه دغدغه مالي ندارد حوزه سواد آموزي است كه براي اجراي برنامه هاي خود از اعتبار لازم برخوردار مي باشد .
وي افزود: براي تشويق افراد بي سواد به شركت در دوره هاي سواد آموزي ما علاوه بر دادن پاداش به سواد آموز به سواد گيرنده هم مبلغي به عنوان تشويقي پرداخت مي كنيم .
وي گفت: بر اساس پالايش صورت گرفت در حال حاضر در گروه سني 17 هزار بيسواد در سطح استان وجود دارد كه يك هزار و 700 نفر آن مربوط به شهرستان مي باشد و ما براي زير پوشش قرار دادن آنان با همكاري ادارات برنامه هايي را به اجرا در آورده ايم .
وي به علتهاي بالا بودن آمار بيسوادي در سطح شهرستان اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه برخي افراد بيسواد از گروه سني 10 تا 49 سال خارج شده و يا اينكه برخي نيز سواد دار گرديده ولي آمار آنها به ما اعلام نشده لذا در حال حاضر ميزان بيسوادي پائين تر از آمار اعلام شده مي باشد كه در اين زمينه لازم است توسط برخي ادارات به ويژه بهورزان مركز بهداشت و كميته امداد پالايش مجدد صورت گيرد.
وي افزود: همچنين با توجه به اينكه جمعيت عشاير مستقر در شهرستان در فصل قشلاق بالا مي باشد و مكان نشست و استقرار آنها نيز به خوبي براي ما مشخص نمي باشد لذا اين مورد نيز از ديگر مشكلاتي است كه آمار بيسوادي را در سطح شهرستان بالا برده است .
در اين جلسه معاون فرماندار نهاوند نيزگفت: مبارزه با پديده بي سوادي كه مقام معظم رهبري از آن به عنوان ننگ جامعه اسلامي ياد مي كنند وظيفه ملي است و لذا همه ادارات بايد در اين زمينه همكاريهاي لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند .
رضا سلامتي افزود: يكي از كساني كه در سطح روستا مي توانند بيشترين نقش را در اين زمينه داشته باشند دهياران مي باشند كه آنها در اين زمينه مسئول بوده و بايد به آن به عنوان يك وظيفه اداري نگاه كنند.
وي افزود: ما دهياراني را كه در اين زمينه موفق عمل نموده و بتوانند جشن بي سوادي را در سطح روستا برگزار كنند مورد تشويق قرار مي دهيم .
وي به ظرفيتهاي قانوني براي مقابله با بيسوادي اشاره كرد و گفت: دولت هم سياستهاي تشويقي را اجرا نموده و هم در صورت نياز سياستهاي تنبيهي را كه در اين زمينه بايد از اين ظرفيتها استفاده نمود تا بتوان با تلاشي فراگير جشن بي سوادي را در كل كشور برگزار نمائيم .
قابل ذكر است كه در حال حاضر يك هزار و 700 نفر بي سواد در گروه سني 10 تا 49 سال در نهاوند وجود دارد كه براي جذب اين افراد سال گذشته 424 نفر از آموزشهاي لازم برخوردار شده اند.
7525/6993